فروش

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر!

 اگر رکود فروش شما را آزار می دهد و هر ماه که می گذرد اوضاع بدتر می شود، خبرهای خوبی برای شما داریم، قصد داریم به شما کمک کنیم تا با اجرای راهکارهای افزایش فروش بازاریابی به صورت حضوری و اینترنتی تحولی عظیم در کسب و کارتان ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و از راهکارهای پولسازی که به شما معرفی کرده ایم، بهره ببرید….

راهکارهایی برای افزایش فروش بازاریابی کالا و خدمات

تکنیک ها و راهکارهایی که برای افزایش فروش بازاریابی کالا و خدمات شرح می دهیم، راهکارهایی هستند که پایه و اساس روانشناختی دارند و توسط کسب و کارهای موفق، مورد استفاده قرار گرفته اند. 

برای اینکه بتوانید کالا و خدمات خود را در بازار رقابتی با قیمت مناسب بفروشید، لازم است نیازهای بازار را شناسایی کنید، به روز باشید، در مشتریان نیاز به محصول و خدماتتان را ایجاد کنید. در نهایت با تکنیک های موثری که آموزش داده ایم، مشتریان را جذب کرده و فرآیند فروش کالا و خدمات را تا مرحله کسب درآمد تکمیل کنید. 

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی

1- نیازهای ناشناخته مشتری را بشناسید

مشتریان نیازهایی دارند که پاسخی برای آن نیازها در دسترسشان نیست، این نیازها را پیدا کنید و به آنها اعلام کنید که راه حلی برای تامین نیازشان ارائه می کنید.

 علاوه براین اگر محصول یا خدمات شما متعارف است و به طور معمول توسط مشتریان استفاده می شود، می توانید روی دیگر مزیت های محصول و خدمات خود تاکید کنید و درباره مزیت هایی که قبلا مشتریان به آن توجه نکرده اند، شرح دهید.

2- اشتباه برندسازی نکنید

 در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، رقیبان متعددی دارید که از شیوه های مشخصی برای تبلیغاتشان استفاده می کنند، اگر می خواهید متفاوت باشید و در یاد و خاطر مشتریان بمانید، لازم است خلاقانه تبلیغ کنید.

 نکته جالبی که درباره مشتریان وجود دارد این است که اگر به درستی برندسازی نکنید، اکثر مشتریان اصلا به برند و مارک محصول توجه نمی کنند و فقط کالای مورد نیازشان را خریداری می کنند.

به طور مثال ماءالشعیر با برند دلستر، به طور معمول در تبلیغات بر برند ایستک تاکید داشت و کمتر از کلمه ماءالشعیر استفاده می کرد.

 این برند بر سر زبان ها افتاد اما نه به عنوان ماءالشعیر پرطرفدار بلکه به عنوان نوشیدنی آبجو بدون الکل به نام ایستک! پس از آن به علت اینکه مشتریان اغلب به مارک ماءالشعیر توجه نمی کردند، غالبا تصور می کردند که ماءالشعیر همان دلستر است، بنابراین هر برندی را به عنوان برند دلستر انتخاب می کردند.

به همین دلیل شرکت بهنوش که تولید کننده برند ایستک است، در تبلیغات خود تاکید کرد که توجه کنید هر ماءالشعیری دلستر نیست و طعم آن را ندارد! تاکید کرد که نام برند ماءالشعیر که تولید می کند، ایستک است. به این ترتیب توانست از این راهکار برای افزایش فروش بازاریابی محصولاتش استفاده کند. 

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی

3- متفاوت با رقبا باشید

مشتریان برای انتخاب یک محصول یا خدمت، به دنبال تفاوت و مزیت آن در مقایسه با سایر رقبا هستند، اگر نتوانند تفاوتی میان محصول و خدمات شما با رقیبانتان قائل شوند احتمال اینکه از شما خرید کنند بسیار کم خواهد بود. 

برای ایجاد این تفاوت لازم است نیازهای احتمالی مشتریان را شناسایی کنید و تفاوت محصول و خدماتتان را به رخ بکشید. تمرکز روی نیازهای ناشناخته مشتریان از راهکارهای افزایش فروش بازاریابی است.

درباره نیازهایی که مشتری خودش از آنها مطلع است، صحبت نکنید، به نیازهایی اشاره کنید که مشتری به آنها توجه نکرده و به شدت به آنها نیاز دارد. 

به این ترتیب می توانید اعتماد مشتریان را به عنوان یک مشاور حرفه ای که به خوبی می داند مشکل مشتری چیست و چه چیزی به رفاه مشتریان کمک می کند، اعتماد می کند. 

حرفهایی تکراری که همه فروشندگان درباره آن شرح می دهند نمی تواند تمایزی میان محصول و خدمات شما با رقیبان ایجاد کند. می توانید درباره نیازهای که به آنها توجه نشده، فرصت هایی که از دست رفته و مشکلاتی که هنوز حل نشده اند صحبت کنید. 

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی

4- قیمت های متنوع اعلام کنید

بعضی از مشتریان به دنبال خرید محصول و خدمات ارزان هستند، بنابراین از راهکارهایی برای افزایش فروش بازاریابی، ارائه خدمات و محصولات با قیمت های متنوع برای تمام بودجه ها است. می توانید بگویید محصولات و خدمات گران قیمت در مقایسه با مزایایی که دارند، مقرون به صرفه هستند.

5- گوگل معدن طلا

برای افزایش فروش بازاریابی فروشگاه اینترنتی می توانید از معدل طلای گوگل استفاده کنید. هر چقدر یک سایت فروشگاهی در نتایج سرچ گوگل در جایگاه های بالاتری قرار بگیرد، مشتریان بیشتری را جلب می کند. برای دستیابی به این معدن طلا، نیاز به کمک سئوکار حرفه ای دارید.

 سئو کار با اجرای ترفندهای بهینه سازی سایت، به ارتقاء جایگاه محصولات و خدمات یک سایت در نتایج سرچ گوگل کمک می کند. پیشنهاد می کنیم برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان با سحاب سئو تماس بگیرید. برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان می توانید از طریق بخش تماس با ما، با پشتیبان فنی سئو سایت سحاب تماس بگیرید.

افزایش فروش اینترنتی سایت فروشگاهی

6- به مشتری نشان دهید که چطور زندگی او را بهتر می کنید

از اصلی ترین راهکارهای افزایش فروش بازاریابی، این است که حس نیاز به محصول و خدمات را در مشتری ایجاد کنیم. لازم است مخاطب با تمام وجود احساس نیاز و اضطرار به خرید محصول و کالا را در وجودش حس کند. 

زیرا می تواند حس کند که قرار است چه تغییر در زندگی اش رخ دهد. می توانید برای نشان دادن میزان تاثیرگذاری کالا و خدمات خود از اعداد و ارقام استفاده کنید.

 به طور مثال بگویید که اگر تاکنون در ماه 100 میلیون تومان فروش داشته اید، تا سه ماه آینده با استفاده از این شیوه تبلیغ می توانید تا 1 میلیارد در ماه بفروشید.

 برای ایجاد اضطرار می توانید وضعیت کنونی را ناایمن و ناپایدار نشان دهید. مزایای استفاده از محصول و معایب و ریسک های خودداری کردن از مصرف را شرح دهید.

7- افزایش فروش بازاریابی با شناخت چرخه فروش

آیا چرخهٔ فروش خود را می شناسید؟ چرخۀ فروش برای هر کسب‌ و کاری با دیگری متفاوت است. معنی چرخه فروش این است که یک مشتری بالقوه با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کند و این فرصت را دارید که با روش ها و تکنیک هایی پروسه خرید را قطعی کنید. 

این چرخه برای هر کسب و کار متفاوت است، به طور مثال نمی توان چرخه فروش مداد رنگی را با چرخه فروش خدمات مشاوره ورزشی یکسان دانست. بنابراین راهکار افزایش فروش بازاریابی در حیطه های تخصصی تر برای اصناف مختلف تفاوت هایی دارد.

 اگر یک سایت فروشگاهی دارید، لازم است هنگام بازاریابی حضوری و تولید محتوا برای سایت، به چرخه فروش محصول و خدمات توجه داشته باشید. 

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی

8- اولین ارتباط با مشتری

اولین ارتباط با مشتری بسیار مهم و تاثیرگذار است، اینکه در اولین برخورد چگونه محصول و خدمات خود را معرفی کنید، تاثیر مستقیم در جذب مشتری دارد. 

ذهن انسان به شدت به اطلاعاتی که در اولین ارتباط حین مکالمه، مذاکره یا مطالعه یک مطلب و … کسب می کند، تاثیرپذیر است و بر مبنای آن تصمیم گیری می کند.

 چون انسانها بر این باورند که به حدی در قضاوت و تشخیص استاد هستند که در اولین نگاه یا شنیدن اولین جملات می توانند خوب و بد را تشخیص دهند. بنابراین فقط چند ثانیه مهلت دارید که یک مشتری را جذب یا ترد کنید. 

خب حالا شما چطور اولین ارتباط خود را با مشتری برنامه ریزی می کنید؟ تصورات و انتظارات مشتری در چند ثانیه اول شکل می گیرد، بنابراین لازم است به گونه ای ارتباط را آغاز کنید که مشتری را میخکوب کرده یا توجه او را جلب کنید. 

بهتر است از ابتدا بروید سر اصل مطلب و یک قابلیت مورد توجه از محصول و خدماتتان را شرح دهید و یا به تصویر بکشید. علاوه براین می توانید در مورد تخفیف های ویژه صحبت کنید و مشتری را برای خرید وسوسه کنید. 

از راهکارهای افزایش فروش بازاریابی این است که در کمپین های تبلیغاتی یا صفحه محصول از این ترفند استفاده کنید. برای مثال یک محصول با تخفیف بسیار زیاد برای فروش بگذارید و سایر محصولات تخفیف کمتری داشته باشند. به این ترتیب مشتری سبد خرید خود را پر می کند و نتیجه این راهکار، افزایش فروش بازاریابی محصول است. 

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش اینستاگرام که به شما نمی گویند! (جدید2024)

9- کاری که می توانید انجام دهید انتخاب کنید

وقتی توانایی انجام یک کار را دارید، آن را انجام دهید و ادامه دهید تا به نتیجه برسید. کاری که انجام می دهید، لازم است منحصر به شما باشد، برای مشتری سودمند باشد، قابل دفاع باشد! به این ترتیب می تواند به افزایش فروش بازاریابی منجر شود. 

10- توجه مشتری را با ایجاد هیجان جلب کنید 

گفتن این جمله که در مشتری هیجان ایجاد کن، بسیار راحت است اما چگونه می توان یک مشتری را هیجان زده کرد تا خرید کند؟ برای اینکار می توانید از تاثیر اعداد استفاده کنید. 

به طور مثال می توانید آمار و ارقامی که مربوط به محصول و خدمات است، با مثال هایی بیان کنید؛ اینکه چند نفر در یک سال گذشته از محصول و خدمات استفاده کرده اند و چند درصد به خواسته نهایی خود نزدیک شده اند. به این ترتیب مشتری به خاطر می سپارد که این خرید چقدر می تواند برای او سودمند و مقرون به صرفه باشد.

11- تفاوت مشتری فعلی را با جدید بدانید

از راهکارهای افزایش فروش بازاریابی این است که تفاوت مشتری فعلی و جدید را بدانید و از استراتژی های متفاوت برای بازاریابی و فروش استفاده کنید.

 شانس فروش به مشتری فعلی بیشتر از مشتری جدید است، زیرا مشتری فعلی قبلا اعتماد کرده و برای افزایش فروش از طریق این مشتریان، لازم است خرید از فروشگاهتان را به آنها یادآوری کنید و یا با تخفیف و تبلیغات آنها را برای خرید وسوسه کنید. 

اما مشتری جدید هنوز اعتماد نکرده است و لازم است از استراتژی هایی برای جلب اعتماد و رفع نگرانی های این گروه استفاده کنید. 

جالب است بدانید که شانس فروش به مشتری جدید، در حدود 5 تا 20 درصد است؛ اما شانس افزایش فروش و بازاریابی با مشتری فعلی، 60 تا 70 است! جلب اعتماد مشتری ساده نیست اما از بین بردن اعتماد می تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد بنابراین مراقب مشتریان فعلی خود باشید. 

12- حس فوریت ایجاد کنید

از طلایی ترین راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی که 99 درصد مواقع تاثیرگذار است، ایجاد حس فوریت می باشد. اگر به دنبال راهی برای فروش تضمین شده هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از این روش در کسب و کار اینترنتی استفاده کنید. 

به این ترتیب می توانید مشتری را در سریع ترین حالت ممکن، به مرحلۀ پرداخت برسانید. برای ایجاد این فوریت می توانید مطابق خواسته و نیاز مشتری حس فوریت ایجاد کنید.

به طور مثال می توانید تخفیف با مهلت محدود اعلام کنید و این فوریت را ایجاد کنید که اگر در مهلت اعلام شده خرید نکنند، فرصت استفاده از تخفیف را از دست خواهند داد. 

به این ترتیب در بازه زمانی که برای استفاده از تخفیف اعلام کرده اید، افزایش فروش خواهید داشت. بنابراین به خاطر داشته باشید که ارائه تخفیف مدت‌دار یکی از راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی موفق است. 

13- متقاعد کردن مشتری برای ایجاد تغییر

هنگام بازاریابی حضوری و در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی این نکته را در نظر داشته باشید که لازم است مشتری را برای تغییر، متقاعد کنید؛ به مشتری بگویید در ازای این تغییر به چه مزیت هایی دست پیدا می کند.

 توجه داشته باشید که اگر مشتری از خرید امتناع کرد، نباید روی اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد، زیرا در واقع مشتری به حس نیاز به تغییر در خودش پاسخ مثبت یا منفی می دهد و پاسخ او به هیچ عنوان ارتباطی به رد کردن و معیوب استراتژی شما ندارد.

 این راهکار روی گروهی از افراد که آمادگی تغییر را دارند، نتیجه مثبت داشته و به خرید منجر می شود. این روش از راهکارهای افزایش فروش محسوب می شود و با این استراتژی بازاریابی معمولا 40 درصد مشتریان متقاعد می شوند زیرا آمادگی تغییر را دارند. 

 

14- راهکارهای فروش را تجزیه و تحلیل کنید

راهکارهای فروش را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید که کدام روش برای شما سودمند تر بوده و روی آن روش بیشتر سرمایه گذاری کنید. این از راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی برای مشاغل مختلف است که کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید، از صرف هزینه های اضافه خودداری کنید و بر روی راهکارهایی سودمند تمرکز بیشتری داشته باشید.

15- بازگشت مشتری

کلید طلایی لیست راهکارهای افزایش فروش بازاریابی این است که به بازگشت مشتری فکر کنید. هر ماه بر آمار تعداد مشتریان خود بیافزایید و به گنجینه ای بزرگ و ارزشمند از مشتریان دست پیدا کنید. اگر سرتان شلوغ شد و فرصت پاسخگوی به نیازهای مشتریان را ندارید، حتما نیرو استخدام کنید. 

16- اهمیت نظرسنجی در افزایش فروش

مشتری را رها نکنید از او نظر سنجی کنید تا بداند که وجود او برای شما مهم است و به او احترام می گذارید. می توانید درباره رضایت از محصول و خدمات نظرسنجی کنید، اگر مشکلی در ارائه خدمات و محصولات وجود دارد، رفع نمایید. 

علاوه براین می توانید با توجه به نظرسنجی، قیمت گذاری کنید، اگر برای بالا بردن کیفیت کمبودهایی وجود دارد، حتما رفع کنید. می توانید پیامک نظرسنجی ارسال کنید و مشتری با کلیک کردن بر روی لینکی که برای او ارسال می کنید، فرم نظرسنجی را تکمیل کند. 

17- فروش محصول برای تکمیل کردن خرید

می توانید محصولات مرتبط با سبد خرید را به مشتری پیشنهاد کنید تا سبد خرید خود را تکمیل کند و چیزی از نیازهایش از قلم نیفتد.

 برای اینکار می توانید دسته بندی محصولات مرتبط با کالاهایی که سفارش خرید آنها را ثبت کرده است، در اختیار مشتری بگذارید. به این راهکار افزایش فروش بازاریابی، بیش فروشی و فروش مکمل گویند.

 به طور مثال اگر یک فروشگاه مواد غذایی دارید و مشتری کره و پنیر سفارش داده است، به او سفارش خرید مربا و شیر هم بدهید. علاوه براین می توانید بگویید اگر فلان مبلغ دیگر خرید کند، می تواند از امکان ارسال رایگان استفاده کند. 

 

18- تمرکز روی نیاز مشتری 

به جای اینکه روی فروش بیشتر تمرکز کنید، روی رفع نیاز مشتری تمرکز کنید، تا به افزایش فروش منجر شود. این یک روش هوشمندانه و راهکار افزایش فروش و بازاریابی محسوب می شود.

 مشتریان باهوش هستند و متوجه تلاش شما برای بیش فروشی می شوند و ممکن است از خرید امتناع کنند مگر اینکه بدانند که این بیش فروشی به نفع خودشان است. 

19- نحوه تخفیف دادن

تخفیف دادن می تواند هم می تواند باعث افزایش و هم باعث کاهش فروش شود. اگر به طور مداوم، منظم و با درصد بالا تخفیف دهید، فروش کاهش پیدا می کند زیرا ارزش کالا و خدماتتان کاهش پیدا می کند. 

علاوه براین مشتری انتظار دارد که همیشه تخفیف داشته باشید در غیر این صورت خرید نمی کند، تخفیف های بسیار، زیاد هزینه هستند و نباید به طور مداوم و منظم تخفیف داد.

 به طور موقت و نامنظم تخفیف دهید این از راهکارهای افزایش فروش و بازیابی است که منجر به بالا بردن آمار فروش می شود. 

20- تبلیغات منحصر به فرد انجام دهید

در کنار بازاریابی حضوری به تبلیغات منحصر به فرد در فضای مجازی توجه داشته باشید. به طور مثال می توانید یک فیلم خنده دار یا سرگرم کننده برای معرفی خدمات و محصولاتتان بسازید.

 از امور خیریه حمایت کنید یا اولین شرکتی باشید که در یک زمینه کاری خاص، فعالیت خود را شروع کرده است، همچنین می توانید تبلیغات ویدئویی با محتوای طنز درست کنید و محصول و خدمات خود را در آن معرفی کنید. 

به این ترتیب می توانید به صورت غیر مستقیم از این راهکار برای افزایش فروش و بازاریابی کالا و محصولاتتان استفاده کنید.

21- تاثیر شبکه های اجتماعی

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، استفاده از شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید و از این راههای ارتباطی به عنوان راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی استفاده کنید. بسیاری از مشتریان اولین بار در اینستاگرام با محصولات آشنا می شوند، می توانند مشتریان را از اینستاگرام به سایت هدایت کنید. 

 

بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش

قبل از ورود به یک بازار یا افزایش فروش در بازار فعلی، لازم است از تکنیک های حضوری و اینترنتی بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش اطلاع داشته باشید.

 به همین منظور بعد از تحقیقات گسترده، مجموعه ای کامل از تکنیک های بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا بتوانید طی مدت کوتاهی درآمد خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

حتما بخوانید:  روش های افزایش فروش پوشاک که نمی دانید (متد 2024)

برای اینکه بتوانید نیاز بازار را بشناسید و مشتری راغب بیشتری جذب کنید، ابتدا لازم است که ویژگی ها، نیازها و علایق مشتریان خود را بشناسید. 

می توانید مشکلات و نیازهای مشتریان را با محصول و خدماتی که ارائه می کنید، رفع نمایید؛ در این راستا به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- مشتری را خوب بشناسید

قدم اول در تمامی قواعد بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش،شناختن مشتری است. لازم است ویژگی‌ های جمعیت‌ شناختی مشتریان از جمله سن، جنسیت و درآمد، سطح تحصیلات را مشخص کنید. 

لازم است بدانید که مشتریان از چه دسته و گروهی هستند، باورها، فرهنگ، وضعیت مالی و … همگی بر انتخاب های مشتریان برای خرید تاثیرگذار است. 

به این ترتیب می توانید مشتریان خود را براساس دموگرافی، روان‌شناختی، موقعیت مکانی، رفتاری، نیاز و سایر موارد دسته بندی کنید. 

اگر نوع بازاریابی که انجام می دهید، حضوری باشد، لازم است درباره مشتری تحقیق کنید، اما اگر نوع بازاریابی که انتخاب کرده اید استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت است، با استفاده از ابزارهایی می توانید بسیاری از ویژگی های بازدیدکنندگان را مشاهده کنید. 

برای داشتن آمار دقیق از اطلاعات مشتریان اینترنتی می توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید. با توجه به اطلاعاتی که راجع به مشتریان دارید، می توانید استراتژی مناسب بازاریابی را انتخاب کرده و راهکارهای نوین افزایش فروش برای کسب و کارتان را اجرا کنید. از موارد مهم در شناخت مشتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گروه سنی مشتریان 
  • جنسیت مشتریان
  • مجرد و متاهل بودن
  • میزان درآمد
  • علایق و تفریحات
  • اولویت ها
  • نیازها
  • نوع روش خرید کردن
  • و …

** در بازاریابی حضوری می توان با پرسیدن سوالات مناسب یا تحقیق کردن درباره مشتری، اطلاعات خصوصی تری بدست آورد، اما در نوع بازاریابی اینترنتی با استفاده از آنالیزورها فقط می توان به آمار و اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر در اختیار ما میگذارند دسترسی داشته باشیم مگر اینکه از مشتریان بخواهیم که فرم مشخصاتی که برایشان طراحی کرده ایم تکمیل کنند. 

** هرچقدر اطلاعات بیشتری راجع به مشتریان داشته باشیم، می توانیم تکنیک های بازاریابی را اختصاصی تر طراحی کرده و از مناسب ترین راهکارهای نوین افزایش فروش برای جذب مشتری بیشتر، استفاده کنیم. 

2- چه مشکلی را می توانید برای مشتریان حل کنید؟

پاسخ به این سوال، زمینه فعالیت در بازار کار را مشخص می کند. وقتی اطلاعات کاملی راجع به مشتریان داشته باشید، می توانید مشکلات آنها را شناسایی کرده و در جهت رفع نیازهای ایشان، محصول و خدمات مناسب ارائه کنید. 

معمولا مشکلات افراد در یک گروه، مشترک و یکسان است، اگر بتوانید یک مشتری را جذب کنید، احتمالا تعداد نامحدود از افراد مشابه را نیز مجذوب کالا و خدماتتان خواهید کرد. 

3- از اجرای تکنیک های بازاریابی نترسید

از اینکه تکنیک هایتان عالی نباشد، نترسید؛ یک تکنیک انتخاب کنید و اجرا کنید. با توجه به بازخوردی که از تکنیک های بازاریابی دریافت می کنید می توانید با سلیقه و ویژگی های مشتریان بیشتر آشنا شوید و تکنیک های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

4- استفاده از تبلیغات آفلاین 

تبلیغات آفلاین تاثیر مثبت بر بالا رفتن جذب مشتری با تکنیک های بازاریابی و فروش حضوری و اینترنتی دارد. تبلیغات آفلاین می توانند پس زمینه ای در ذهن مشتریان ایجاد کنند و آنها را برای پذیرش پیشنهادات شما آماده سازند.

 این تبلیغات شامل تبلیغات پخش تراکت، تبلیغ روی بیلبورد، استند، روی پل های عابر پیاده، اتوبوس و … است. لازم است با توجه به نوع کسب و کاری که دارید، روش مناسب تبلیغات آفلاین را انتخاب کنید. 

تبلیغ کردن یکی از موثرترین راهکارهای عملی افزایش فروش است. قبلاً در کلی از مقالات خود، راجع به تبلیغات و جنبه‌های مختلف آن صحبت کردیم. گاهی خوب است که هزینه کنید و برای برندتان توجه بخرید! البته درست تبلیغ‌کردن هم را نباید فراموش کرد.

5- تبلیغات آنلاین

قدرت تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهایی که می توانند بدون محدودیت جغرافیایی فعالیت داشته باشند، فوق العاده و چشمگیر است. گوگل معدن مشتری است و می توانید برای اجرای تکنیک های آنلاین بازاریابی و راهکارهای نوین فروش از سایت های فروشگاهی استفاده کنید. اجرای تبلیغات آنلاین نیاز به مهارت و تجربه دارد، در غیر این صورت بازدهی چندانی نخواهد داشت، می توانید برای مشاوره رایگان در زمینه سئو و تبلیغات در گوگل، با پشتیبانی سایت سحاب سئو تماس بگیرید.

6- ثبت موقعیت مکانی در گوگل

اگر کسب و کارتان فقط آنلاین نیست و صاحب یک فروشگاه فیزیکی یا شرکت هستید، می توانید آدرس و موقعیت جغرافیایی خود را در گوگل ثبت کنید. تمامی این اقدامات را متخصص سئو برای شما انجام میدهد. ثبت موقعیت مکانی فروشگاه در گوگل ۲ مزیت دارد:

1- آدرس و مشخصات کسب و کار شما در صدر نتایج جست‌ و جو گوگل نمایش داده می‌ شوید؛

2- مشتری می تواند به سادگی شماره تلفن و آدرس شما را پیدا می‌ کند و بعد از مراجعه مشتری، می توانید بازاریابی حضوری انجام دهید.

7- بالا بردن میزان فروش با کمک مشتریان

یکی از تضمینی ترین راهکارهای افزایش فروش بازاریابی، بالا بردن میزان فروش با کمک مشتریان است؛ به دنبال تکنیک طلایی بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش هستید؟ 

روش تبلیغ دهان به دهان هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه کارآمد است. مشتریان به تبلیغی که از دهان مشتری دیگر به عنوان مصرف کننده می شنوند، به سادگی اعتماد می کنند. 

از طریق این روش تبلیغ، وقتی یک مشتری از محصول یا خدمت شما استفاده کرده و راضی است، در صورتی که رضایت خود را به سایر افراد اعلام کند، شما می توانید بیشتر بفروشید. برای اینکه مشتریان را تشویق به تبلیغ دهان به دهان کنید، می توانید از ارائه کدهای تخفیف استفاده کنید. این روش هم برای بازاریابی حضوری موثر است و هم برای بازاریابی اینترنتی! پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید. 

8- قیمت گذاری اصل مهم در اجرای راهکارهای افزایش فروش بازاریابی!؟ 

استراتژی قیمت گذاری تاثیر مستقیم بر جذب مشتری یا از دست دادن مشتریان دارد. هنگام قیمت گذاری لازم است بدانید که ارزش محصول یا خدماتی که ارائه می کنید چقدر است؟ رقیبان شما چه قیمت هایی اعلام کرده اند؟ 

سطح درآمد مشتریان شما چقدر است؟ آیا محصول یا خدمات شما بر محصولات و خدمات رقیبان برتری دارد؟ آیا مشتریان بسیار زیاد با بودجه کم دارید؟ یا مشتریان بسیار کم با بودجه زیاد دارید؟ محصول و خدمات لوکس دارید یا مصرفی و کوتاه مدت؟ 

این سوالات را به دقت پاسخ دهید، به این ترتیب می توانید استراتژی صحیح برای قیمت گذاری انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که از مهم ترین بخش های اجرای راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی، قیمت گذاری است.

9- بهینه‌ کردن فرایند پرداخت

فرقی ندارد که بازاریابی حضوری انجام می دهید یا آنلاین، بهینه کردن فرآیند پرداخت از اصول اولیه بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش محسوب می شود. مشتری بعد از اینکه تصمیم به خرید می گیرد، لازم است بتواند به سادگی در چند ثانیه فرایند پرداخت را تکمیل کند.

اگر وقفه میان تصمیم گیری و پرداخت ایجاد شود و یا فرایند پرداخت به حدی برای مشتری پیچیده باشد که آزار دهنده به نظر برسد، ممکن است از خرید منصرف شود. آیا یک فروشگاه اینترنتی دارید؟

 فرایند پرداخت در فروشگاه اینترنتی برای مشتریان شما چگونه است؟ پیشنهاد می کنیم برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره، با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید. 

**  در این بخش از مقاله 9 مورد از روش های بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش را شرح داده ایم، شما چه راهکارهای دیگری را تست کرده اید و بلدید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

رمز و رازهای بازاریابی حضوری

رمز و رازهای روانشناسی بازاریابی حضوری

احتمالا شما هم وصف بازاریابانی که در چند ثانیه مشتری را مجذوب کالا و خدمات کرده و فرایند پرداخت را تکمیل می کنند شنیده اید و حدس می زنید که احتمالا این افراد به خوبی اصول روانشناسی بازاریابی حضوری را می دانند. آیا راهکارهای افزایش فروش بازاریابی بسیار پیچیده است و کار هر کسی نیست؟ 

خوشبختانه بازاریابی تماما ذاتی نیست و با دانستن تکنیک های روانشناسی بازاریابی حضوری و تمرین در اجرای آنها هر کسی می تواند یک بازاریاب حرفه ای باشد. در این بخش رمز و رازهای روانشناسی بازاریابی حضوری را شرح داده ایم، رمز و رازهایی که هر بازاریاب نیاز دارد بداند…

روانشناسی بازاریابی حضوری چیست؟

روانشناسی بازاریابی حضوری به مطالعه روابط بین رفتار انسانی و فرآیندهای بازاریابی در محیط حضوری می گویند. در واقع حوزه روانشناسی بازاریابی به صورت حضوری، به تحلیل و فهم عملکرد مشتریان در فضاهای فیزیکی مانند فروشگاه‌ ها، نمایشگاه‌ ها، جلسات در سایر مکان‌ های حضوری می پردازد.

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش فروشگاه مواد غذایی (2024)

یکی از راهکارهای افزایش فروش بازاریابی حضوری، استفاده از عوامل روانشناختی موثر بر رفتار مشتریان است. روانشناسی بازاریابی حضوری بر این اصل اساسی تاکید دارد که افراد در فرآیند خرید، تحت تاثیر عوامل روانشناختی مختلفی قرار دارند.

 به طور مثال طرز لباس پوشیدن، تن صدا هنگام بیان اولین جمله در اولین برخورد، تاثیر رنگ‌ها، زمان مذاکره حضوری، نورپردازی، طراحی فضا و شیوه صحبت کردن و … بر رفتار مشتریان تاثیرگذار است. 

هدف روانشناسی بازاریابی حضوری این است که ارتباط بین تجربه مشتری و رضایت مشتریان را بررسی کند. تجربه و رضایت مشتری در زمان بازاریابی حضوری می تواند شامل عواملی موثر نظیر تعاملات و تجربه‌ هایی است که مشتری در ارتباط با محصولات یا خدمات مورد نیاز دارد، اینکه بازاریاب، مشتری را به یاد چه شخص دیگری می اندازد، نوع نگاه بازاریاب و آرامش فیزیکی در جلسه بازاریابی و …. همگی خود می توانند تاثیر قابل توجهی در تصمیمات خرید مشتریان داشته باشند. 

محققان، در روانشناسی بازاریابی حضوری، سعی دارند تا این عوامل را شناسایی کرده و با توجه به آنها استراتژی های مناسب طراحی کنند. به طور مثال اگر بهره هوشی مشتری پایین است، لازم است موضوع را بسیار ساده بیان کنید.

 در غیر این صورت احساس احمق بودن، مشتری را ناراحت کرده و سعی می کند هر چه زودتر جلسه را خاتمه داده و خود را از آن حس بدی که دارد، رهایی بخشد.

در این حالت مشتری به چشمان بازاریاب نگاه نمی کند، مدام به اطراف و ساعت نگاه می کند. ممکن است بدون دلیل و بی توجه فقط صحبت های بازاریاب را تایید کند در این شرایط می توانید حالت اضطراب و نگرانی را در چهره مشتری ببینید؛ زیرا از این می ترسد که شاید سوالی از او بپرسید که قادر به پاسخگویی نباشد و احمق تر به نظر برسد.

علت اهمیت روانشناسی بازاریابی حضوری

اما علت اهمیت روانشناسی بازاریابی حضوری چیست و آیا همه نیاز دارند این نوع روانشناسی را بیاموزند یا فقط تکنیک هایی تئوری و بی اثر هستند؟ 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم روانشناسی بازاریابی حضوری از راهکارهای افزایش فروش است که نمی توان آن را نادیده گرفت. زیرا یک روش موثر برای جذب مشتری بیشتر و بالا بردن آمار فروش است، رسیدن به این مرحله نیازمند رعایت آداب و روش‌ های خاصی است که به شرح آن پرداخته ایم:

  •  ایجاد اولین تماس با بازاریابی حضوری: در بازاریابی حضوری، اولین تماس با مشتریان موثرترین ارتباط است. روانشناسی بازاریابی حضوری می گوید برای ایجاد این تماس از جملاتی مانند سلام، آیا می‌ توانم به شما کمک کنم؟ استفاده کنید. این جملات باعث می شود که توجه مشتری جلب شود و ارتباط مثبتی شکل بگیرد.
  •  فرصت آشنایی حضوری مشتری با محصول یا خدمات: مشتری می تواند محصول را لمس کند، کیفیت آن را از نزدیک ببیند و اگر محصول جدید است، با آن آشنا شود. علاوه براین با قرار ملاقات حضوری و شنیدن صحبت های بازاریاب، مشتری برای استفاده از خدمات، راحتتر اعتماد می کند.
  • فرصت ایجاد محیط دلپذیر برای خرید: روانشناسی بازاریابی حضوری می گوید که با قرار ملاقات حضوری این فرصت ایجاد می شود که مشتری را در محیطی دلپذیر و دوستانه به خرید دعوت کنیم. 

مراحل بازاریابی حضوری از دیدگاه روانشناسی

روانشناسی بازاریابی حضوری بر اصل تداوم ارتباط با مشتریان و پیگیری امور مشتری تاکید دارد؛ در این راستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار ملاقات حضوری با مشتری
  •  پوشش مناسب با جلسه
  • تن صدا در هنگام بیان اولین جمله در جلسه بازاریابی حضوری
  • معرفی مختصر محصول و کالا
  • پرسیدن سوالات مناسب برای تشخیص ویژگی های مشتری
  • ارائه راه حل برای رفع مشکلات و تامین نیازهای مشتری بوسیله کالا و خدمات
  • نمایش حرفه‌ ای محصول و خدمات. اعلام مزیت های خرید و تاثیرات احتمالی منفی که در اثر استفاده نکرده از محصول یا خدمات ایجاد می شود
  • جذب مشتری برای تکمیل فرایند خرید و پرداخت
  • ارتباط با مشتری بعد از تکمیل فرایند پرداخت
  • رعایت اصول اخلاقی
  • پیگیری و بازخورد بعد از ارتباط با مشتری برای نظرسنجی و دریافت پیشنهادات
  • درصورت نیاز، ارائه خدمات آموزش و به‌ روزرسانی کالا

 

نکات مهم در روانشناسی بازاریابی حضوری

** حین جلسات بازاریابی لازم است از توانایی در ایجاد همدلی با مشتری استفاده کنید، شنونده خوبی باشید. همچنین برای اینکه جلسه خسته کننده نباشد، کنجکاوی مشتری را برانگیزید و با توجه به توانایی درک و پیش زمینه اطلاعاتی که مشتری دارد، با او سخن بگویید. 

صبور باشید و اگر مشتری سوالی نابجا پرسید یا صحبت نامناسبی کرد، کنترل بحث را به دست بگیرید و به آن جهت دهید. می توانید با پرسیدن سوالاتی توجه مشتری را از بحثی که نمی خواهید ادامه دهید، پرت کرده و رشته کلام را به دست بگیرید. 

باهوش و ذکاوت صحبت کنید، هیچ جمله ای را بی دلیل نگویید هر توضیح بی دلیل می تواند دردسر ساز باشد. در حل مسائل و مشکلاتی که مشتری اعلام می کند خلاقیت داشته باشید و راه حل هایی مفید ارائه کنید. 

علاوه براین اگر راه حل مناسبی به ذهنتان نرسید می توانید به مشتری اطمینان دهید که برای حل مشکلات او زمان بیشتری صرف کرده و با او در تماس خواهید بود. 

برای جلب اعتماد مشتری، با او صادق باشید و با شفافیت در مورد خدمات و محصولات توضیح دهید. از مشتری بخواهید که اگر سوالی دارد یا نقطه مبهمی برای او باقی مانده درباره آن صحبت کند. 

به طور کلی، راهکارهای افزایش فروش بازاریابی با استفاده از روانشناسی بازاریابی حضوری بسیار متنوع هستند. با رعایت نکات و قوانین روانشناسی که در این مقاله شرح داده شد، می توانید، تاثیر این روش‌ ها را بیشتر و بهتر درک کنید.

 این‌ نکات کمک می کند تا آمار فروش را افزایش دهید و باعث جلب رضایت مشتریان می‌ شوند. پیشنهاد می کنیم برای مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی سحاب سئو تماس بگیرید.

 

دانلود آموزش بازاریابی حضوری pdf

در این مقاله درباره روانشناسی بازاریابی حضوری اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. اگر قصد اجرای تکنیک های روانشناسی بازاریابی حضوری را دارید، پیشنهاد می کنیم با دانلود آموزش بازاریابی حضوری Pdf همیشه این لیست از نکات طلایی را همراه خود داشته باشید. با مرور  این نکات، هر آنچه درباره روانشناسی بازاریابی حضوری باید بدانید در ذهنتان مرور می شود و زمانی که در موقعیت بازاریابی قرار بگیرید می توانید با تسلط کامل فرایند بازاریابی را منتهی به جذب مشتری کنید. 

لینک مستقیم دانلود آموزش بازاریابی حضوری pdf

 

سخن پایانی

در این مقاله علاوه بر راهکارهای افزایش فروش بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر، راهکارهای نوین افزایش فروش که باعث افزایش تضمینی آمار فروش می شوند را شرح داده ایم. 

همچنین درباره روانشناسی بازاریابی حضوری اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید کالا و خدمات خود را به صورت حضوری و اینترنتی بیشتر بفروشید. به این ترتیب می توانید درآمد خود را طی مدت کوتاهی افزایش دهید.

 راهکارهای افزایش فروش و بازاریابی کالا و خدمات که در این مطلب شرح داده ایم، نکاتی هستند که در هر کسب و کاری می توان از آنها بهره برد. بنابراین پیشنهاد می کنیم این روشها را به کار ببرید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر به شیوه سنتی کار می کنید و یا سایت فروشگاهی شما درآمدی برایتان ایجاد نمی کند، حتما از یک متخصص سئو کمک بگیرید. متخصص سئو به بررسی و آنالیز سایت می پردازد و راهکارهایی برای بالا بردن آمار بازدید سایت ارائه می کند. 

مهم است که سئو کاری که انتخاب می کنید، سابقه فعالیت در زمینه بهینه سازی سایت های موفق فروشگاهی داشته باشد، بنابراین حتما از افرادی که مدعی بهینه سازی سایت هستند، نمونه کار بخواهید.

 سایت سحاب مجری پروژه های بزرگ و کوچک سئو در ایران است، فرقی ندارد که ساکن کدام شهر هستند، می توانید افزایش فروش و بازاریابی از طریق روش های دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت فروشگاهی را به سحاب سئو بسپارید.

 پیشنهاد می کنیم همین حالا برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره با سحاب سئو تماس بگیرید و اولین قدم که مهمترین اقدام برای افزایش فروش بازاریابی است را هم اکنون بردارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات