فروش

8 راهکار افزایش فروش در دوران رکود + جزئیات اجرای روش ها

در این مقاله راهکار افزایش در دوران رکود را شرح داده ایم که مناسب بازار کار ایران است. بسیاری از فروشندگان در دوره های زمانی مختلف، رکود را تجربه می کنند، اما جای نگرانی نیست می توان با کمک روش های افزایش فروش در دوران رکود، شرایط را در جهت سودآوری و کسب درآمد تغییر داد.  

کسب و کارهای مختلف به دلایل بسیاری ممکن است با رکود روبرو شوند، در این شرایط مشتری ها کم می شوند یا نسبت به خرید بی میلی نشان می دهند. سطح درآمد کاهش پیدا می کند یا در یک سطح متوقف شده و رشد نمی کند. اگر شما هم با رکود در بازار کار روبرو شده اید و تصور می کنید که بازار خراب شده یا دست در بازار زیاده شده و … پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا از این آشفتگی رها شوید. قصد داریم شما را با روشهای افزایش فروش و طلایی ترین راهکار افزایش فروش در دوران رکود آشنا کنیم. 

پیش از آن که روش های افزایش فروش در دوران رکود را شرح دهیم، لازم است بدانید برای ایجاد تغییر لازم است فرایند سه مرحله ای زیر را انجام دهید:

1- بررسی وضعیت 

لازم است ابتدا به بررسی وضعیت بپردازید، ببینید نشانه های این رکود از چه زمانی آغاز شد. دلایل رکود می تواند به دلیل عوامل مختلف باشد، از خودتان سوال کنید که آیا:

  • استراتژی که برای فروش انتخاب کرده اید هنوز مناسب است یا نیاز به تغییر سیاست ها و تحول فرایند فروش دارید؟
  • علت رکود در فروش، پیشی گرفتن رقبا است؟
  • آیا صفی که در آن مشغول به کسب و کار هستید، به روزرسانی هایی دارد که از آن غافل شده اید؟
  • آیا نیاز مشتری ها تغییر کرده ؟ آیا از مشتری ها بابت رضایتمندی از خدمات و محصولاتتان نظر سنجی کرده اید؟ 
  • آیا پرسنل بخش فروش در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند و شرایط بخش فروش مناسب نیست؟ آیا با پرسنل بخش فروش درباره ایجاد انگیزه فروش جلسه ای داشته اید؟ گاهی شرایط بازار خوب است و رکود وجود ندارد، فقط پرسنل بخش فروش انگیزه کافی برای فعالیت ندارند ولی درباره این موضوع با شما صحبت نمی کنند.
  • آیا اطمینان دارید که سایر افراد در این کسب و کار با رکود مواجه شده اند و این یک رکود واقعی است؟
  • و …

2- راه حل

بعد از پیدا کردن علت رکود، نوبت به پیدا کردن راه حل می رسد. لازم است همه دلایل رکود که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و برای حل هر یک از دلایل، انواع راهکار افزایش فروش در دوران رکود را که در این مقاله درباره آن شرح داده ایم، استفاده کنید.

 

3- هدف گذاری

متوسط فروش که در دوره رکود دارید در نظر بگیرید، انتظار دارید که این میزان فروش تا چند برابر افزایش پیدا کند. مبلغ و زمان رسیدن به سقف فروش مورد نظرتان را به عنوان هدف تعیین کنید. به طور مثال اگر می خواهید فروش تا سه ماه آینده به 10 برابر برسد، می توانید هدف گذاری کنید که در پایان ماه اول به 3 برابر و در پایان ماه دوم به 6 برابر و در پایان ماه سوم، فروشتان به 10 برابر دوره رکود فروش برسد. در طول طی کردن این فرایند رشد، نیاز به استفاده از روش های افزایش فروش در دوره رکود دارید. 

8 راهکار افزایش فروش در دوران رکود 

رکود در بازار کار می تواند آرامش ذهن را بهم بریزد و ذهنتان درگیر بحران شود به گونه ای که نتوانید راه حلی برای رفع مشکل پیدا کنید. در این شرایط نیاز به کمی آرامش دارید ما به شما کمک می کنیم تا با بکارگیری 8 راهکار افزایش فروش در دوران رکود، از این شرایط سخت عبور کنید و آمار فروش را بالا ببرید. 

1- بازار هدف را انتخاب کنید

بازار هدفتان را پیدا کنید؛ تحقیق کنید که محصولات و خدمات شما، بیشتر مورد توجه کدام گروه از افراد جامعه است؟ علاوه براین بررسی کنید که جامعه هدف شما نیاز به چه کالا و خدمات تکمیلی دارد. به طور مثال اگر عمده ترین مشتریان شما جوان هستند، قدرت خرید آنها در سطح متوسط است، بنابراین بازار هدف شما گروه سنی جوان و تامین محصولاتی با قیمت و کیفیت متوسط می باشد. این گروه بندی را می توانید بر اساس ملاک های مختلف نظیر موارد زیر انجام دهید:

  • سن
  • جنسیت
  • محدوده سکونت
  • شرایط مالی
  • فرهنگ
  • و …

به طور مثال ممکن است محصول یا خدمات شما مناسب افراد گروه سنی جوان از طبقه اجتماعی متوسط تشکیل دهند، در این حالت لازم است استراتژی های ویژه جذب این گروه را انتخاب کنید. علاوه براین برای انجام تبلیغات و جذب مشتری نیاز دارید بدانید که جامعه هدف شما در چه مکان های فیزیکی و مجازی حضور دارند.

2- گروه بندی مشتریان

بعد از پیدا کردن جامعه هدف، نوبت به تقسیم بندی مشتریان می رسد. جامعه هدف را می توان در گروه های مختلف دسته بندی کرد. هنگام اجرای راهکار افزایش فروش در دوره رکود لازم است در نظر بگیرید که قرار است روی کدام گروه از مشتریان تاثیر بگذارید.

تکنیک تبلیغات و نحوه افزایش فروش برای هر کدام از گروه ها اختصاصی است. به طور مثال شیوه مذاکره فروش و تبلیغات برای جذب مشتری با گروه سنی 20 تا 35 سال با شیوه تبلیغ و مذاکره با افراد 55 تا 70 سال کاملا متفاوت است. به طور کلی می توان مشتریان را در دو گروه تقسیم بندی کرد: 

دسته‌بندی بر اساس نوع مشتریان:

هنگام دسته بندی مشتریان براساس نوع، می توانید مشتریان را در سه گروه قدیمی (فعلی)، جدید و از دست رفته دسته بندی کنید. اگر سیستم فروش دارید، می توانید از سیستم فروش برای دسته بندی مشتریان استفاده کنید، در غیر این صورت می توانید از برنامه اکسل و قابلیت فیلتر گذاری استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید. 

حتما بخوانید:  راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود با دیجیتال مارکتینگ

بعد از اینکه دسته بندی ها را انجام دادید، می توانید تصمیم بگیرید که با هر گروه از مشتریان چگونه مذاکره کنید و چه نوع تبلیغاتی را برای افزایش فروش در دوران رکود به کار بگیرید. به طور مثال زمان و هزینه مورد نیاز برای جذب مشتریان جدید 25 درصد بیشتر از مشتریان فعلی بوده و لازم است اعتماد آنها را جلب کنید. مشتریان از دست رفته نیز معمولا برای جذب شدن مجدد نیاز به دلجویی، مذاکره یا یادآوری کردن درباره مزایای خرید کالا و خدمات دارند.

بسیاری از مشتریان قبلی که هم اکنون از شما خرید نمی کنند، خدمات و محصولات شما را فراموش کرده اند یا در حال استفاده از خدمات و محصولات رقیبان هستند. به همین دلیل با تبلیغات و پیشنهادات جذاب می توانید دوباره آنها را تشویق به خرید کنید.  مشتریان فعلی نیز معمولا با اعلام شرایط ویژه فروش، تخفیف و سایر روش های انگیزشی، به افزایش فروش در دوران رکود کمک می کنند. 

علاوه براین مشتریان قدیمی می توانند با شیوه تبلیغات دهان به دهان به جذب مشتریان جدید کمک کنند. به این ترتیب که خرید کردن از شما را به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. می توانید به ارائه کد معرف از مشتریان فعلی بخواهید که مشتری جدید معرفی کنند. به این ترتیب می توانند با ارائه کد تخفیف به دوستان و آشنایان، از تخفیف یا امتیاز خرید برخوردار شوند، همچنین دوستان و آشنایان مشتری نیز با درج کد معرف می توانند در اولین خرید، تخفیف بگیرند. اگر فروش اینترنتی دارید، راهکار افزایش فروش در دوره رکود، ارائه کد تخفیف مدت دار برای خرید در بازه زمانی مشخص است. آیا تاکنون از پنل های ارسال پیامک استفاده کرده اید؟ می توانید لینک سایت یا شبکه های اجتماعی خود را از طریق پیامک برای مشتریان ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پنل های ارسال پیامک و ایمیل می توانید با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید. 

دسته‌ بندی بر اساس بازار هدف:

برای ایجاد این دسته بندی، لازم است بدانید که هر گروه از مشتریان، خریدار کدام یک از محصولات و خدمات شما هستند. ممکن است جامعه هدف شما یک گروه سنی یا یک محدوده جغرافیایی مشخص باشد. گروه بندی جامعه هدف براساس ویژگی های هر گروه مانند فرهنگ، سن، جنسیت، طبقه اجتماعی و … انجام می شود. زمانی که مشتریان را براساس جامعه هدف دسته بندی می کنید، قادر خواهید بود برای انجام تبلیغات هدفمند، برنامه ریزی کنید. 

راهکارهای افزایش فروش بازاریابی (2)

به طور مثال اگر جامعه هدف شما گروه سنی جوان یا مسن است، لازم است این گروه هدف را نیز بر اساس معیارهای دسته بندی کنید و بدانید که نیازهای هر گروه در این بازه های سنی چیست و چه استراتژی های تبلیغاتی مناسب جذب مشتریان آن دسته است. ممکن است دسته بندی هایی که برای جامعه هدف انتخاب میکنید، شامل دسته بندی دختران 18 تا 28 سال- دسته بندی پسران 18 تا 28 سال، دسته بندی زنان 28 تا 37 سال با قدرت خرید بالا و … باشد. 

اگر از آپارات برای تبلیغات استفاده می کنید، لازم است بدانید که اغلب کاربران این پلتفرم ها را گروه سنی جوان (سن 18 تا 37 سال) تشکیل می دهد. اگر مشتریان شما در این گروه سنی هستند می توانید از چنین پلتفرمی برای انجام تبلیغات استفاده کنید. اگر مشتریان شما در گروه سنی 50 تا 70 سال قرار دارند ارسال تبلیغات با پنل پیامک، روش مناسبی است. به این ترتیب می توانید استراتژی های مناسب برای تبلیغات جامعه هدف را انتخاب کرده و از صرف هزینه های اضافی برای تبلیغات بدون بازدهی جلوگیری کنید. 

3- شناخت نیاز بازار و تاثیرگذاری بر مشتریان

اگر درگیر مشکل رکود بازار هستید، راهکار افزایش فروش در دوران رکود شناخت نیاز بازار و تاثیرگذاری بر مشتریان است. برای اینکار لازم است با مشتریان در ارتباط باشید، روابط اجتماعی خوبی داشته باشید و به تحقیقات بازار بپردازید. به این ترتیب با نیازها و تقاضای بازار آشنا می شوید و با تامین این نیازها به بازارهای پرسود دست پیدا می کنید. بعد از پیدا کردن بازارهای پر سود و خداحافظی با رکود، لازم است توانایی تاثیرگذاری بر مشتریان و جذب آنها را نیز داشته باشید. برای جذب مشتری نیاز دارید تا با تکنیک های بازاریابی و فروش آشنا شوید. می توانید مقالات راهکارهای مرتبط را در سایت سئوی سحاب بخوانید. برای جذب مشتریان لازم است در آنها حس خوبی ایجاد کنید و به آنها بگویید که می توانید نیاز آنها را رفع کرده، مشکلشان را با ارائه محصول و خدماتتان حل کنید و یا رفاه زندگی آنها را بیشتر کنید.  

4ـ ایجاد تغییر در خدمات و محصولات

برای ارائه خدمات و محصولات انعطاف پذیری داشته باشید؛ لازم نیست که همیشه پیرو یک الگوی ثابت و تکراری باشید. به طور مثال اگر تولید کننده یک نوع محصول هستید که بسیار پرطرفدار است اما با افزایش قیمت با رکود روبرو شده اید، یکی از روشهای افزایش فروش در دوران رکود در شرایطی که قیمت افزایش داشته، این است که محصول را در سایز و ابعاد کوچک تر یا با جنس های متنوع تولید کرده و نوع جنس متریال را در محصول درج کنید تا مشتریان با بودجه کم هم به گروه خریداران افزوده شوند.

علاوه براین می توانید هزینه های تولید آن محصول را کاهش دهید به طور مثال اگر تولید کننده چیپس هستید، 100 گرم چیپس را در یک بسته که مناسب 700 گرم چیپس است نریزید، مشتری که هزینه اضافه بابت بسته بندی بزرگ پرداخته است، بعد از باز کردن بسته چیپس با صحنه ته مانده چیپس در بسته بندی روبرو می شود و احساس می کند که فریب بزرگی خورده و دیگر محصول شما را خریداری نمی کند.

به خاطر داشته باشید که مشتری هم مانند شما یک انسان آگاه است و تکنیک های تقلب و کم فروشی تاثیر منفی خواهد داشت. بجای این کار، بسته بندی را کوچک تر کرده و مقدار و کیفیت محصول را افزایش دهید. همچنین می توانید چیپس ها را به صورت پک مثلا 6تایی با طعم های مختلف بسته بندی کنید و روی بسته بندی درج کنید که 5 چیپس + 1 چیپس رایگان بخر!! به این ترتیب مشتریان را تشویق به خرید بیشتر و مقرون به صرفه می کنید. به این تکنیک که راهکار افزایش فروش در دوران رکود است، بیش فروشی “به معنی بیشتر فروختن” گویند. 

حتما بخوانید:  کتاب راهکارهای افزایش فروش تلفنی یک دقیقه ای! (رایگان)

در حقیقت بازار هیچ وقت راکد نیست، فقط لازم است با تکنیک هایی آنها را جذب کنید، برای جذب مشتری ابتدا لازم است مشتری از وجود شما مطلع شود. سپس با شیوه های مناسب تبلیغاتی مشتریان را برای خرید و پرداخت ترغیب کنید. بهترین روش برای پیدا کردن مشتریان جدید و حفظ مشتری، استفاده از تبلیغات آنلاین است، می توانید برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی تبلیغات آنلاین به عنوان راهکار موثر افزایش فروش در دوران رکود، با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید. 

ممکن است صاحب یک کافه کوچک در یک شهرستان دور افتاده باشید و تصور کنید که تبلیغات آنلاین و پنل های پیامک و ایمیلی برای جذب مشتری کافه شما کاربرد ندارد. باید بگوییم چنین تصوری کاملا نادرست است… اگر قبلا تبلیغات انجام داده اید و نتیجه نگرفته اید، به این معنی نیست که تبلیغات فایده ندارد، به این معنی است که به درستی تبلیغ نکرده اید. اما جای نگرانی نیست می توانید تبلیغات برای کسب و کار خود را از صفر تا صد به سئو سحاب بسپارید و همین حالا برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 

5- ایجاد خلاقیت و تمایز

استفاده از روش های خلاقانه یک راهکار افزایش فروش در دوران رکود است و ایجاد خلاقیت و تمایز می تواند محصول و خدمات شما را خاص نشان دهد. اگر رقابت در بازار بسیار زیاد و است با رکود روبرو شده اید، وقت آن رسیده که در شکل، اندازه، مشخصات فنی یا ظاهری محصول و نحوه ارائه خدمات تغییرات خلاقانه ای ایجاد کنید. هر مشتری برای اینکه جهت خرید و انتخاب محصول و خدمات تصمیم گیری کند، به دنبال نقاط تمایز می گردد، بنابراین ایجاد نقاط تمایز به مشتریان برای تصمیم گیری و خرید کمک می کند.

برای ایجاد این خلاقیت و تمایز از خودتان بپرسید که چه تغییری می توانید در محصول و خدماتتان ایجاد کنید که برای مشتریان جذاب باشد. خودتان را جای مشتری بگذارید و یا از مشتریان نظر سنجی کنید. ببنید مشکلات مشتری چیست و چگونه می توانید محصول و خدمات بهتری ارائه کنید. 

خلاقیت تولید کنندگان:

به طور مثال اگر تولید کننده ساک ورزشی هستید، می توانید اسم مشتریان را روی ساک ورزشی بنویسید، مشتریان بسیار از این کار لذت می برند. اگر تولید کننده شیکر هستید، می توانید شیکر با قابلیت تاشو یا جمع شونده تولید کنید که جای کمی در ساک ورزشی اشغال کند یا اسم مشتری را روی شیکر درج کنید که در باشگاه شیکرشان با شیکر شخص دیگر جابجا نشود.


خلاقیت فروشندگان:

اگر فروشنده هستید، ممکن است مشتریان با خرید محصول شما نیاز به یک محصول مکمل ارزان قیمت داشته باشند؛ می توانید آن محصول مکمل را به عنوان هدیه همراه محصول ارائه کنید. به طور مثال اگر نوشابه های شیشه ای می فروشید که برای باز کردن نیاز به در باز کن دارند، می توانید کنار باکس نوشابه یک درب بازکن ارزان قیمت را به عنوان هدیه در پک محصول قرار دهید. اگر فروشنده مکمل های ورزشی هستید، می توانید با خرید هر پک مکمل یک شیکر یا تاپ ورزشی هدیه دهید. این راهکار افزایش فروش در رکود است که با صرف هزینه ای اندک تاثیرات چشمگیری در افزایش آمار فروش و تقاضای بازار دارد. 

6ـ به روز بودن و غافلگیر نشدن

آیا نسبت به تغییرات بازار و نیازهای مشتریان آگاه هستید؟ اطلاعاتتان به روز است و غافلگیر نمی شوید؟ راهکار افزایش فروش در دوران رکود، تحقیقات بازار است. لازم است انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و بتوانید در شرایطی که نیاز به تغییر احساس می شود، به سرعت تغییر رویه دهید. برای ایجاد تغییر و به روز بودن، لازم است به بعد از کسب اطلاعات مورد نیاز درباره بازار و نیازهای مشتریان، استراتژی های جدید فروش را انتخاب کنید. 

کسب و کارهایی که به روال قبلی کارشان ادامه می دهند و از استراتژی های منسوخ شده در شرایط جدید استفاده می کنند محکوم به شکست خواهند بود. بسیاری از دارندگان کسب و کار وقتی با شرایط رکود در بازار روبرو می شوند، تنها راهکاری که برای افزایش فروش در دوران رکود استفاده می کنند این است که صبر می کنند تا این رکود به خودی خود رفع شود. اما تنها چیزی که باید انتظار آن را داشته باشند، رکود شدیدتر و در نهایت ورشکستگی است.

به طور مثال، به این ماجرای حقیقی توجه کنید، شیرینی فروشی در یکی از خیابان های شهر، کسب و کار بسیار خوبی داشت و خریداران جلوی درب این شیرینی فروشی برای ورود و خرید به صف می ایستادند. اما به طور ناگهانی طی یک سال، 4 مغازه شیرینی فروشی با فاصله چند متری این شیرینی فروشی، شروع به کار کردند. 

به همین دلیل تعداد مشتریان این شیرینی فروشی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. شیرینی فروش که به سختی از پس مخارج اجاره مغازه و … بر می آمد، تصمیم گرفت کیفیت شیرینی ها و آجیل ها را کاهش دهد و با قیمت بالاتری به فروش بگذارد تا از مشتریان اندکی که به مغازه می آمدند، سود و پول بیشتری بگیرد. اما این استراتژی نادرست بود چون در شرایط رقابتی مشتری به دنبال کیفیت بالاتر و تامین نیازهای جدید و قیمت مناسب خواهد بود. به این ترتیب شیرینی فروشی قدیمی ورشکست شد. اما سوال اینجاست که چه استراتژی برای رکود این کسب و کار مناسب بود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از روش های افزایش فروش در دوران رکود که به علت رقابت تنگاتنگ برای این شیرینی فروشی ایجاد شده بود، تشخیص نیاز بازار بود. با توجه به اینکه این روزها اغلب افراد می دانند که لازم است سالم خوری کنند و لازم است در خوردن شرینی ها افراط نکنند و قیمت آجیل هم گران شده و بسیاری از مردم در خرید آجیل صرفه جویی می کنند و مقدار کمتری خرید می کنند، می توانست از استراتژی های زیر استفاده کند:

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش اینستاگرام که به شما نمی گویند! (جدید2024)

استراتژی فروش شیرینی :

نصب بنر انواع کیک و شیرینی رژیمی و پخت با کیفیت ترین انواع کیک و شیرینی برای رقابت با رقیبان :

مشتریان برای داشتن تغذیه ای سالم تر حاضرند هزینه بالاتری نیز پرداخت کنند. فروش محصولات رژیمی در یک شیرینی فروشی می توانند مشتریان جدید و قدیمی را به طور چشمگیری جذب کند. ورود این مشتریان می توانست در افزایش فروش سایر محصولات موجود در شیرینی فروشی موثر باشد. 

استراتژی فروش آجیل:

نصب بنر فروش آجیل تازه با بن تخفیف:

صاحب این کسب و کار می توانست از این روش به عنوان راهکار افزایش فروش در دوران رکود بازار استفاده کند. به این ترتیب که در ازای خرید مبلغ مشخص از آجیل ها یک بن تخفیف مهلت دار برای خرید بعدی به مشتریان هدیه دهد. به طور مثال (در ازای هر 500 هزار تومان خرید، یک کارت بن تخفیف 50 هزار تومانی برای خرید تا پایان هفته) 

7- تبلیغات کم هزینه و پر سود

ایده آل ترین نوع تبلیغ، انتخاب تبلیغات کم هزینه و پر سود است که ریسک پایین دارند و مشتریان بسیاری را جذب می کنند. اما چطور می توان تشخیص داد که کدام روش تبلیغ مناسب است؟

یک تبلیغ هوشمندانه می تواند اساسی ترین راهکار افزایش فروش در دوران رکود باشد و تحول عظیمی در کسب و کار ایجاد کند. تشخیص اینکه کدام تبلیغ برای شما مناسب است، یک فرایند کاملا اختصاصی تحقیقاتی است. به طور مثال اگر مشتریان شما در فاصله جغرافیایی محدوده محل کسب و کارتان هستند، می توانید از تبلیغات محیطی، بروشورها، پنل های پیامک برای ارسال تبلیغات در محدوده جغرافیایی مشخص، استفاده کنید. 

اگر کسب و کار شما این قابلیت را دارد که بدون محدودیت مکانی، کالا و خدمات خود را شهرهای مختلف کشور بفروشید، می توانید از تبلیغات کم هزینه و پرسود گسترده تری استفاده کنید. به طور مثال وب سایت ها، تبلیغات کلیکی، فروشگاه هایی نظیر دیجیکالا، استفاده از پنل های پیامک و ایمیل، تبلیغات در گوگل، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید. 

البته تشخیص محل دقیق تبلیغ در این بسترها نیاز به تجربه و تخصص دارد، اگر تجربه کافی در زمینه تبلیغات کم هزینه و پر سود ندارید، نگران نباشید می توانید از سراسر کشور با پشتیبانی وب سایت سئو سحاب تماس بگیرید و از خدمات رایگان مشاوره تخصصی تبلیغات در بستر های ذکر شده استفاده کنید. 

8- فروش تخصصی

آیا محصولات و خدمات متعددی دارید اما با رکود بازار روبرو شده اید؟ اگر به حد کافی به شهرت و محبوبیت در بازار کار نرسیده اید، راهکار افزایش فروش در دوران رکود برای شما این است که در یک زمینه معین، به طور تخصصی به فعالیت بپردازید. وقتی که تخصص خوبی در زمینه فروش یک محصول یا خدمات پیدا کنید در زمینه فروش آن محصول یا خدمات به شهرت و محبوبیت خواهید رسید. مشتریان راضی با تبلیغات دهان به دهان برای شما مشتری جدید پیدا می کنند. علاوه براین خریداران وقتی یک مرجع تخصصی برای خرید یک کالا یا خدمات را پیدا می کنند، به راحتی می توانند برای خرید تصمیم گیری کنند. 

به طور مثال یک فروشگاه را تصور کنید که در زمینه فروش انواع شیکر، قمقمه و لوازم پلاستیکی آشپزخانه فعالیت دارد. اما در میان این کالاهای متنوع سود فروش قمقمه (بطری های استیل و پلاستیکی آب) بیشتر از سایر محصولات است. به این ترتیب فروشگاه برای عبور از رکود بازار می تواند به طور تخصصی به فروش انواع بسیار متنوع و رنگارنگ از قمقمه بپردازد. 

به این ترتیب بازار هدف و محل تبلیغات برای فروش تخصصی قمقمه برای فروشنده مشخص می شود. مشتریانی که قصد خرید دارند، ترجیح می دهند از یک فروشگاه با محصولات متنوع و رنگارنگ خرید کنند. ظرف مدت کوتاهی این فروشگاه به یک مرکز خرید معتبر و تخصصی تبدیل می شوند که مشتریان بسیاری دارد. به این ترتیب می تواند قمقمه ها را با تعداد بالا و ارزان قیمت از تولیدکنندگان و وارد کننده ها خریداری کرده و به صورت تک و عمده به فروش بگذارد. 

از بهترین روش های تبلیغات برای فروش تخصصی انواع محصولات و کالاها، فروش آنلاین است. می توانید یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید یا از سایت های واسطه نظیر دیجیکالا نیز استفاده کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم با کارشناس سایت سئو سحاب تماس بگیرید. 

کلام پایانی

رکود در بازار برای هر کسب و کاری که نسبت به نشانه های رکود بی توجه باشد، رخ می دهد. به انتظار نشستن برای رفع رکود و سازگاری کردن با شرایط روش مناسبی برای عبور از رکود بازار نیست. در این مقاله درباره راهکار افزایش فروش در دوران رکود و موثرترین روش های افزایش فروش در دوران رکود که می توانند کسب و کارتان را متحول کنند، شرح داده ایم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را به دقت مطالعه کرده و تکنیک های ذکر شده را برای افزایش فروش در دوران رکود به کار ببرید. 

اگر نشانه های رکود در بازار را دیده اید، بدون اتلاف وقت همین الان برای رفع مشکل و ایجاد تحول در فروش اقدام کنید. اجرای راهکار افزایش فروش در زمان رکود بازار کاملا ضروری است، اما جای نگرانی نیست و شما تنها نیستید، تیم سئوی سحاب در این مسیر همراه شما عزیزان است. می توانید اجرای تکنیک های افزایش فروش در دوران پر چالش رکود را به این تیم مجرب بسپارید و با ما تماس بگیرید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات