بلاگ

سئو چیست؟ چرا سئو مهم است؟

چرا سئو مهم است؟
در عصر دیجیتال امروزی، یافتن آنلاین راه حل برای نیازهایمان از همیشه مهمتر شده است. به اندازه تعداد مردم روی زمین وب سایت ها، در حال گسترش هستند. همین دلیل صعود وب سایت ها را برای رسیدن به صفحه اول موتورهای جست وجو را دشوار می کند. کاربران بیش از هر زمان دیگری در مورد محتواهایی که می خوانند حساس شده اند و وب سایت ها به سختی برای تعامل انتخاب می کنند.
اکثر تجربیات آنلاین کاربران با جستجو شروع می شود.

  • 68٪ از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود (منبع: BrightEdge)
  • 53 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است (منبع: BrightEdge)
  • 93 درصد از ترافیک جهانی از جستجوی گوگل، تصاویر گوگل و نقشه های گوگل می آید (منبع: Sparktoro)

ساختار اینترنت چگونه است؟

برای درک کامل اهمیت جستجو، ابتدا به نحوه کار اینترنت نگاه کنید. در ساده ترین شکل، اینترنت مجموعه عظیمی از صفحاتی است که توسط لینک ها به یکدیگر متصل شده اند. اینترنت را مانند یک شهر در نظر بگیرید. در یک شهر، خانه هایی وجود دارد که می توانیم آنها را به عنوان وب سایت در نظر بگیریم. هر اتاق داخل خانه مانند اتاق های متفاوت است.صفحه وب در آن سایت، و راهروها و پله‌هایی که اتاق‌های مختلف را به هم متصل می‌کنند، لینک های داخلی بین آن‌ها هستند
در هر خیابان شهر، خانه‌های مختلفی دارید که نشان‌دهنده تعداد زیادی وب‌سایت مختلف است. خانه ها ساخته می شوند و اینترنت به رشد خود ادامه می دهد، شهر گسترش می یابد تا به شهر بزرگتر تبدیل شود.
بین این خانه ها جاده هایی هستند که مانند لینک های خارجی هستند. جاده ها ساختمان های مختلف را به هم وصل می کنند و محله ها با هم یک وب‌سایت محبوب و بزرگ مانند یک مرکز خرید است، با جاده‌های زیاد و شاید حتی یک بزرگراه منتهی به آن نه تنها پیدا کردن آن آسان است، بلکه چندین راه مختلف برای رسیدن به آنجا وجود دارد.
اگر آدرس ساختمانی را می‌دانید، می‌توانید مستقیماً به آن بروید. این مانند تایپ کردن URL یک وب سایت است. اما اگر شما نمی دانید ساختمانی که می خواهید بازدید کنید کجاست، باید به فهرست شهر بروید تا ببینید. با فرض اینکه شما اینترنت ندارید! شما از اطلاعاتی که در مورد ساختمان دارید استفاده می کنید.
این یک ساختمان آجر قرمز است، سه طبقه دارد، آن طرف شهر است. برای جستجو. این یه جورایی شبیهه انجام جستجو با استفاده از موتور جستجو است.
این یک مقایسه بسیار اساسی است و اینترنت در عمل بسیار پیچیده تر است. اما، امیدوارم، این مثال به شما کمک کند تا درک درستی از نحوه کار موتورهای جست وجو پیدا کنید.
وقتی اینترنت به دنیای پا نهاد، دسترسی به یک وب سایت دست و پا گیر بود.
تنها با تایپ دستی آدرس آن یا با کلیک کردن روی لینک از وب‌سایت دیگر می‌توانستیم به یک وب‌سایت دسترسی پیدا کنید. سپس اینترنت رشد کرد و هزاران وب سایت ایجاد شد، موتورهای جستجو برای کمک به کاربران در مسیریابی ایجاد شدند تا کاربران در وب آنچه را که نیاز داشتند به راحتی پیدا کنند.

موتورهای جستجوی زیادی مانند یاهو و بینگ وجود دارد. اما ما فقط بر روی Google تمرکز خواهیم کرد زیرا بیش از 90٪ از جستجوهای در سراسر جهان را تشکیل می دهد.
(منبع: https://www.oberlo.com/statistics/search-enginemarket-share)
با ظهور موتورهای جستجو، به طور طبیعی، سئو شروع شد.

سئو چیست؟

سئو مخفف کلمه بهینه سازی برای موتورهای جستجو است، سئو یک روند است، روند تمرین کمیت و کیفیت افزایش ترافیک  تجاری به یک وب سایت از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است.

در سال‌های اولیه ظهور سئو، الگوریتم‌های موتورهای جستجو ساده‌تر بودند و شیوه‌های بدی مانند «کیورد استافینگ» رایج بود. اما با پیچیده‌تر شدن موتورهای جستجو، الگوریتم‌های آن‌ها در ارائه محتوای مرتبط‌تر و هدفمندتر به کاربران برای پاسخ به سؤالات جستجوی آنها هوشمندتر و ماهرتر شدند. این هدف گوگل (یا هر موتور جستجو) است.

آنها بر روی کاربران خود (جستجوگران) متمرکز هستند و با نشان دادن بهترین نتایج به آنها، بهترین تجربه را ارائه می دهند. برای انجام این کار، آنها الگوریتم خود را هوشمندتر کرده اند – با الگوریتم هوشمندتر و رقابت بیشتر از همیشه، سئو به شما کمک می کند رقابتی بمانید.

اگر می خواهید مروری  بر عمده الگوریتم های مهم گوگل در طول سال ها داشته باشید، مقاله «الگوریتم های گوگل» را بررسی کنید. اگر نیاز دارید سئو را انجام دهید، باید روی رضایت کاربر تمرکز کنید و با رعایت و پیاده سازی درست تجربه کاربری بستر خوبی در وب سایت برای کرال و خزش ربات های موتورهای جستجو  آماده کنید. به یاد داشته باشید اگر بهترین محتوا را در وب داشته باشید، اما وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، هیچ‌کس از وجود آن محتوا خبردار نخواهد شد. لذا انجام سئو می‌تواند نحوه یافتن وب‌سایت شما را تغییر دهد.

ارتباط E-A-T و سئو

گوگل به E-A-T اهمیت می دهد. E-A-T مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن محتوای یک صفحه، خود وب سایت و خالق و نویسنده محتوای وب سایت بسیار مهم است.اگر صفحه ای دارای E-A-T پایین است، می توانید شرط ببندید که برای بسیاری از کلمات کلیدی با ارزش رتبه بندی نمی شود و احدی از وب سایت شما خبردار نخواهد شد. E-A-T یک راهنمای عالی برای سئو و ایجاد محتوای عالی و با کیفیت است که به پاسخگویی یا حل سوالات یا مشکلات جستجوگران کمک می کند.
فراتر از آن، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بی‌شماری در مورد سئو وجود دارد، و تشخیص اینکه کدام یک برای شما مفید است، دشوار است.

سئو یک روند دیر بازده و ارزان است…

سئو یک روند مداوم و ادامه دار است و همیشه باید روی سایت صورت بگیرد. و به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو یکسان نتایج یکسانی را برای شرکت های مختلف ارائه نمی دهد.
سیگنال های رتبه بندی سایت های مختلف را بسیار متفاوت تحت تاثیر قرار می دهند و به حوزه تخصصی وب سایت و محتوای آن بستگی دارد
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سئو کوتاه مدت نیست: سئو یک استراتژی بلند مدت است. ممکن است هفته ها طول بکشد یا حتی چند ماه برای شروع دیدن نتایج و رتبه بندی ارگانیک به زمان نیاز دارد، بنابراین مهم است که در اسرع وقت شروع کنید.

بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار وقتی نتایج فوری را نمی بینند دلسرد می شوند و پس از شروع کار با سئو، ناگهان در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند.
اما اتکا و سرمایه گذاری روی سئو فواید بسیار زیادی دارد: نه تنها نسبت به سایر استراتژی‌ها مانند تبلیغات پولی مقرون به صرفه‌تر است، بلکه تأثیر «گلوله برفی» نیز دارد. همانطور که در طول زمان با ایجاد و بهینه سازی منظم محتوا سرمایه گذاری می کنید، سایت شما بزرگتر و معتبرتر می شود و بنابراین احتمال رتبه بندی بیشتر می شود.
این اثر تنها در طول زمان به عنوان ترکیبات رشد شما ادامه می یابد. این فقط به کمی دانش، یک استراتژی سئو قوی و ادامه دار بودن روند سئو بستگی دارد.

موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را رتبه بندی می کنند؟

کلید کسب رتبه خوب محتوای شما در گوگل و موتورهای جست وجو، داشتن درک روشنی از نحوه یافتن، تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوای شما توسط گوگل است. کسب رتبه بالای محتوای شما در نتایج جستجو عمدتاً به دو چیز بستگی دارد:

  • یکی، بهبود کشف و ارتباط با ایجاد مقدار زیادی محتوای با کیفیت بالا در مورد موضوعاتی که می‌خواهید با آن‌ها شناخته شوید.
  • و دو، ایجاد قدرت با دریافت تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا به وب سایت شما.

کشف(Discovery)، ارتباط(Relevance) و اعتبار(Authority)- این سه مرحله هستند که به طور خلاصه نحوه عملکرد موتورهای جستجو را پوشش می دهند. و هر یک از این سه مرحله با عملی که موتور جستجو انجام می دهد مرتبط است: خزش(Crawling)، ایندکس سازی یا فهرست‌بندی(Indexing)، رنک دهی یا رتبه بندی(Ranking).

  • اول مرحله DISCOVERY است. ربات‌های موتور جستجو صفحه وب شما را با «خزیدن» در آن کشف می‌کنند، که در واقع به این معنی است که صفحه وب شما را کشف می‌کند و تمام محتوای داخل آن را یادداشت می‌کند.
  • مرحله بعدی RELEVANCE است. هنگامی که یک ربات موتور جستجو محتوای شما را کشف می‌کند، بر اساس سیگنال‌هایی مانند کلمات کلیدی درون محتوا، تصمیم می‌گیرد با فهرست‌بندی و ایندکس آن‌ها تا چه حد به جستجوهای خاص مرتبط است.
  • مرحله بعدی AUTHORITY است. این به معنای ایجاد اعتبار کافی از طریق بک لینک ها و سایر عوامل است که موتورهای جستجو سایت شما را به اندازه کافی معتبر می دانند تا در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. آتوریتی و اعتبار مستقیماً بر قدرت رتبه بندی تأثیر می گذارد.

سئو همان مرتب کردن یک کتابخانه است؟

من بهترین راه را برای توضیح اینکه موتورهای جستجو چگونه محتوا را رتبه بندی می کنند با استفاده از استعاره کتابخانه پیدا می کنم. به هر حال، آیا گوگل فقط یک کتابخانه غول پیکر نیست؟ بیایید یک لحظه وانمود کنیم که در یک کتابخانه کار می کنید. شما تعداد زیادی کتاب را در مقابل خود دارید و باید بفهمید که این کتاب ها در کجای کتابخانه باید ذخیره شوند. این یک راه عالی برای درک کردن نحوه یافتن، تجزیه و تحلیل و رتبه‌بندی محتوا توسط گوگل است.

  • اولین قدم شما این است که همه این کتاب ها را پیدا کنید. این خزیدن است. اگر کتابی دسته بندی نداشته باشد و یا نتوانید آن را ببینید، نمی‌توانید آن را در قفسه بگذارید. این مرحله کشف است. در یک وب سایت: آیا شما محتوایی دارید؟ آیا موتورهای جستجو می توانند به آن دسترسی داشته باشند؟
  • مرحله دوم شما این است که کتاب ها را دسته بندی کنید. این نمایه سازی است. کتاب‌های موجود در کتابخانه شما انواع موضوعات را پوشش می‌دهند: داستان، غیرداستانی، علمی، تاریخی و فناوری. چگونه آنها را مرتب می کنید؟اینجا جایی است که شما ارتباط یک کتاب را با یک موضوع ارزیابی می کنید. با نگاه کردن به عنوان، ورق زدن برخی از صفحات، و دیدن اینکه نویسنده کیست؟ و آیا آنها برای نوشتن در مورد موضوعات خاص شناخته شده اند یا خیر؟
    ربات های موتور جستجو محتوای یک وب سایت را به روشی مشابه ایندکس می کنند. آنها در داخل محتوا می خزند و می گویند، محتوای این صفحه وب درباره چیست؟ منظور و معنی آن چیه؟ سپس، آنها را در یک نوع موضوع قرار می دهند و شروع به ایجاد برخی ارتباط های معنایی می کنند.
  • مرحله سوم شما این است که بفهمید کدام کتاب‌ها را باید به نمایش بگذارید؟ چه چیزی باید در قفسه پرفروش‌هایتان باشد؟ یافتن کدام کتاب‌ها را باید راحت‌تر از بقیه کنید؟ این رتبه بندی است. روشی که شما تعیین می‌کنید کدام کتاب‌ها برای بازدیدکنندگان کتابخانه‌تان راحت‌تر قابل کشف باشند، بیشتر بر اساس این است که آیا کتاب از منابع معتبر تهیه شده است یا خیر؟

چگونه آتوریتی را تعیین می کنیم؟

این یک تمرین ذهنی است. در مورد کتاب ها، شما به دنبال نویسندگان و شاعران معتبری مثثل فرذوسی، خیام، حافظ، سعدی و … هستید. ما می دانیم اینها منابع معتبری هستند. چون در مورد آنها زیاد صحبت شده و بسیار به آنها اشاره شده است و در آثار دیگر به آنها استناد شده است. استناد شدن مانند داشتن بک لینک به وب سایت شما است. چیزهایی که در مطبوعات ذکر می شوند و به طور مرتب از سایت های دیگر به آنها لینک می شوند. این چیزی است که باعث ایجاد آتوریتی و اعتبار می شود.

این سه مرحله و عمل به یکدیگر وابسته هستند.

    • اگر محتوای شما مرتبط نباشد، مهم نیست که چقدر معتبر باشد، شانس کمی برای رتبه بندی دارد.
    • اگر وب سایت شما معتبر نیست، مهم نیست که چقدر مرتبط باشد، شانس کمی برای رتبه بندی دارد.
    • و اگر وب سایت شما در وهله اول نتواند کشف شود، اصلاً شانسی برای رتبه بندی ندارد.

    امیدواریم این به شما کمک کند تا بفهمید موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را کشف، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌کنند.

نحوه ایجاد یک استراتژی سئو

در روانشناسی مفهومی به نام سلسله مراتب نیازهای مازلو وجود دارد. سلسله مراتب نیازهای مازلو چیست؟
بر اساس روانشناسی ساده، سلسله مراتب نیازهای مازلو یک نظریه انگیزشی است که شامل یک مدل پنج لایه از نیازهای انسان است که اغلب به صورت سطوح درون هرم به تصویر کشیده می شود.

از پایین سلسله مراتب به بالا، نیازها عبارتند از: فیزیولوژیکی (غذا و پوشاک)، ایمنی (امنیت شغلی)، عشق و تعلق (دوستی)، عزت نفس و خودشکوفایی. قبل از اینکه افراد بتوانند به نیازهای سطوح بالاتر توجه کنند، نیازهای پایین هرم باید ارضا شوند. سئو سلسله مراتب نیازهای خاص خود را دارد.

سلسله مراتب نیازها برای سئو چیست؟

این هرم توسط MOZ توسعه یافته است. این یک راه عالی برای فکر کردن به سئو، و به ویژه، استراتژی سئو شما است. درست مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو برای انسان ها، قبل از اینکه بتوانید به سطوح بالاتر بروید، باید طبقات پایین هرم را برآورده کنید. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، قبل از اینکه بتوانید شروع به ایجاد محتوای قانع کننده کنید، سایت شما باید توسط موتورهای جستجو قابل کرال و ایندکس شود. و قبل از اینکه بتوانید بهینه سازی آن را برای کلمات کلیدی شروع کنید، باید محتوای قانع کننده ای داشته باشید.

استراتژی‌ و تاکتیک‌های مختلفی برای سئو وجود دارد که تشخیص اینکه از کجا باید شروع کنید، سخت است. این مدل یکی از راه‌هایی است که می‌توانید دریابید که چگونه باید روی آن چیزی که می خواهید باید تمرکز و اولویت بندی کنید.
استراتژی سئوی شما به چندین عامل بستگی دارد.

  • کسب و کار آنلاین شما کی تاسیس شده است؟
  • چه منابعی را باید به سئو اختصاص دهید؟
  • در چه صنعتی هستید؟

یک استراتژی سئویی خوب، محتوای مرتبط و اعتبار سایت را متعادل می کند. این به معنای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط و در عین حال بک لینک های با کیفیت بالا است. متعادل کردن میزان زمانی که روی یکی در مقابل دیگری، بستگی به میزان قدمت و اعتبار در حال حاضر وب سایت شما دارد.

لحظه ای به کسب و کار خود فکر کنید.

آیا سازمان شما به طور آنلاین شناخته شده است؟ در شبکه های اجتماعی درباره برند شما صحبت می شود و به آن لینک داده شده است؟
اگر چنین است، پس احتمالاً از قبل مرجع جستجوی بسیار خوبی دارید. این بدان معناست که وقتی نوبت به سئو می شود، نیازی به صرف زمان زیادی برای ایجاد اعتبار نخواهید داشت و می توانید روی دفاع از موقعیت خود تمرکز کنید. برای انجام این کار، روی ارائه محتوای مرتبط بیشتر و بهترتمرکز کنید تا توسط Google کشف شود. ایجاد محتوای بیشتر نیز به نوبه خود به شما کمک می کند بک لینک های بیشتری بدست آورید.

یا، آیا سازمان شما محتوای زیادی تولید می کند اما لینک های زیادی دریافت نمی کند؟ پس این اشتباه را نکنید که فقط بر تولید محتوا تمرکز کنید. اگر وب سایت شما هنوز اعتبار ایجاد نکرده است، پس محتواهایی که ایجاد می کنید به سرعتی که می خواهید رتبه بندی نمی شود. ایجاد اعتبار و آتوریتی ترکیبی از ایجاد محتوای با کیفیت بالا و ایجاد لینک به آن است.

اهداف وب سایت و KPIهای سئو

یک استراتژی سئو دارای اهداف وب سایت و KPIهای تعیین شده است. بخش مهم بعدی در ایجاد استراتژی سئویی شما، تعیین اهداف برای وب سایت شما و ایجاد KPI است. با تعیین اهداف و اعداد و ارقام برای آن اهداف، می توانید بفهمید که آیا تلاش های سئوی شما واقعاً نتیجه داده است یا خیر؟
بسیاری از کسب و کارها به سادگی می گویند: “ما می خواهیم برای این کلمه کلیدی رتبه 1 را کسب کنیم” اما این کافی نیست.

اهداف شما برای وب سایت شما چیست؟

  • آیا می خواهید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید تعداد سرنخ ها و لیدهای وب سایت خود را افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید یک وب سایت بهینه شده برای موبایل طراحی کنید؟
  • آیا می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است؟

برخی از اهداف SMART برای سئو چیست؟

اهداف SMART چیست؟ اهداف SMART مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه و محدود به زمان هستند. اطمینان حاصل کنید که اهداف مبهم یا غیر واقعی را برای استراتژی سئو خود تعیین نمی کنید.
اهداف باید واضح و مرتبط با اهداف تجاری باشد.آنها باید بر اساس اعتبار وب سایت شما و منابعی که به سئو اختصاص می دهید قابل دستیابی و واقع بینانه باشند. آنها همچنین باید محدود به زمان باشند. زمان کافی در سئو بسیار مهم است، زیرا SEO یک بازی طولانی است. دیدن نتایج ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین باید در مورد آنچه می توانید در یک بازه زمانی مشخص به دست آورید متفکر و واقع بین باشید.

بخش “قابل اندازه گیری” از اهداف SMART شما به KPI ها مرتبط است.

KPI چیست؟

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) شاخص های حیاتی پیشرفت به سمت یک نتیجه مورد نظر هستند. انتخاب KPI برای اندازه گیری، بخش مهمی از تلاش های سئوی شما است.

شاخص های مهمی که باید در سئو در نظر گرفته شوند عبارتند از:
• ترافیک ارگانیک
• رتبه کلمات کلیدی
• نرخ تبدیل
• نرخ پرش
• زمان بارگذاری صفحه
• بک لینک های ساخته شده

KPIهای رسمی و قابل وصول برای استراتژی سئوی وب سایت خود ایجاد کنید. هنگامی که اهداف خود را برای وب سایت خود در مورد سئو می دانید، می توانید KPI خود را تعیین کنید که به شما در پیگیری موفقیت کمک می کند. البته، شاخص‌های کلیدی عملکرد و اعداد خاصی که تعیین می‌کنید بر اساس وب‌سایت، اهداف و تجارت شما خواهد بود.

به عنوان مثال: “ما می خواهیم ترافیک ارگانیک را تا 12 ماه آینده 40٪ افزایش دهیم.”

این یک هدف خاص برای دستیابی به یک بازه زمانی مشخص با معیاری خاص برای تعیین موفقیت است. مجموعه ابزار سئویی خود را برای سنجیدن رسیدن به اهداف خود تعیین کنید.
هنگامی که اهداف SMART و شاخص های کلیدی عملکرد خود را تعیین کردید، زمان تصمیم گیری در مورد چگونگی رسیدن به آن است. در سئو، شما طیف وسیعی از ابزارها و استراتژی ها را در اختیار دارید. بسته به اهداف و منابعی که می توانید به سئو اختصاص دهید، باید بین 3 تا 5 مورد را انتخاب کنید تا برای مدت زمان مشخصی روی آنها کار کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است،

استراتژی های شما برای رسیدن به آنجا ممکن است شامل ایجاد یک سری پست وبلاگ برای مجموعه ای از کلمات کلیدی هدف باشد، افزایش سرعت سایت با بهینه سازی تصاویر، یا به عنوان یک وبلاگ معتبر در صنعت خود معرفی شوید.

اگر کاری برای کاربران شما مهم نیست، اشکالی ندارد. روی کاربر تمرکز کنید، روی “انجام سئو”  تمرکز کنید و روی علامت زدن “لیست کارها” تمرکز نکنید.

استراتژی سئوی خود را برای آنچه برای کاربرانتان مهم است متمرکز کنید. منابع بی‌شماری ادعا می‌کنند که هر آنچه را که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود و ایجاد محتوایی که رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کند، انجام دهید، به شما می‌گویند. اما، در پایان روز، صرفاً انجام وظایف به خاطر علامت زدن یک کادر در چک لیست، مشکل کمک به کاربران را حل نخواهد کرد.

درست مانند وب‌سایت‌ها برای کسب‌وکار فردی، سئو نیز مختص مخاطبان یک کسب‌وکار است. این به شناخت خوب مخاطبان و درک آنچه آنها در جستجوی کسب و کار شما هستند و می خواهند، بستگی دارد.

چگونه اعتبار سئوی وب سایت خود را اندازه گیری کنیم؟

انتشار محتوای عالی در وب سایت شما مهم است، اما سایت شما باید دارای اعتبار باشد تا به محتوای شما امتیاز خوبی در نتایج جستجو بدهد. این سؤال پیش می‌آید: در وهله اول چگونه می‌توانید اعتبار سایت را اندازه‌گیری کنیم؟

عوامل مختلف وجود دارد که به اعتبار وب سایت شما اضافه می کند، اما مهم ترین آنها  لینک ها هستند. اندازه گیری قدرت به ارزیابی حجم و کیفیت بک لینک هایی که به وب سایت خود دارید خلاصه می شود. برای اندازه گیری واقعی اعتبار وب سایت خود، باید «بک لینک» خود را تجزیه و تحلیل کنید.

 بک لینک های شما لیستی از تمام سایت هایی است که در حال حاضر به سایت شما لینک می دهند، که نحوه لینک دادن آنها به سایت شما و صفحات داخلی شما را نیز در نظر می گیرد. پروفایل بک لینک ها تعداد دامنه های منحصر به فردی که به وب سایت شما لینک می دهند را نشان می دهد. و کیفیت آن لینک ها که به مواردی مانند معتبر بودن صفحات وب که به سایت شما پیوند می دهند بستگی دارد. تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک شما کاری نیست که بتوانید به صورت دستی انجام دهید، اما ابزارهایی وجود دارد که هزینه زیادی ندارند و می توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین نسخه های رایگانی از این ابزارها وجود دارد که گزارش بسیار خوبی از نمایه بک لینک را به شما ارائه می دهد. یکی از ابزارهایی که می توانید استفاده کنید Moz است، که می تواند به شما کمک کند بک لینک های سایت خود را کشف کنید، فرصت های ایجاد لینک را پیدا کنید و لینک هایی را که ممکن است به اعتبار شما آسیب بزنند را کشف کنید. تعدادی ابزار پولی دیگر مانند SEMrush، Majestic و Ahrefs وجود دارند که کارهای مشابهی را انجام می دهند.

فکر کردن و در واقع اندازه گیری اعتبار وب سایت به شما کمک می کند تا ایده خوبی از وضعیت سئوی فعلی خود به دست آورید.

چگونه محتوا را برای سئو بهینه کنیم؟

سئو داخلی فرآیند بهینه سازی اجزای داخلی وب سایت شما است تا در موتورهای جستجو ترافیک جدیدی را به ارمغان بیاورد. فقط ایجاد محتوا و انتشار آن کافی نیست. برای کسب رتبه و جذب ترافیک باید آن را برای گوگل بهینه کنید. که به آن سئو داخلی می‌گویند. در سئو داخلی ترفندها و تغییراتی که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید توسط بازدیدکنندگان در سایت شما مشاهده می شود، در حالی که سئو خارجی و فنی همیشه قابل مشاهده نیستند.

هر بخش از سئو داخلی باید توسط شما کامل شود، به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید.

سئوی داخلی هم برای موتورهای جستجو و هم برای افراد مهم است.

سئوی داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما و محتوای آن را درک کنند.

گوگل به طور فزاینده ای بر روی ارتباط تمرکز می کند تا بهتر بفهمد کاربران واقعاً چه چیزی را جستجو می کنند، هنگامی که کاربران یک کوئری را تایپ می کنند، نتایجی را ارائه می دهند که هدف کاربر را برآورده می کند.

سرچ گوگل چگونه کار می کند؟

اصلی ترین سیگنال مرتبط بودن محتوا زمانی است که یک صفحه حاوی کلمات کلیدی مشابهی است که عبارت جستجوی شده کاربر وجود دارد. اگر آن کلمات کلیدی در صفحه ظاهر می شوند، یا اگر در عنوان یا داخل متن ظاهر می شوند، محتوا به احتمال زیاد مرتبط است.

این بدان معنی است که شما باید کلمات کلیدی که استفاده می کنید را انتخاب کرده باشید. توجه کنید که ممکن است وسوسه انگیز باشد که از کلمات کلیدی زیادی در صفحات خود استفاده کنید، به این امید که تا با پرس و جوها کاربر مطابقت داشته باشد، قطعا این وسوسه به شما در رتبه گرفتن، کمک نمی کند.

شما باید به این فکر کنید که چه چیزی برای افرادی که جستجو می کنند مفید است و برای پاسخ به سؤالات آنها محتوا ایجاد کنید. تلاش خود را بر روی بهینه سازی فقط برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در هر صفحه متمرکز کنید. این پایه و اساس ایجاد محتوای جستجو پسند یا کاربر پسند است. بسیاری از جنبه‌های دیگر سئو داخلی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، که می‌توانید در ادامه با آنها آشنا شوید.

ما قصد داریم این عناصر سئو داخلی را پوشش دهیم:

  • تگ های هدینگ یا تیتر ها
  • تگ عنوان
  • لینک های خارجی

تگ های هدینگ یا سرفصل های صفحه چیست؟

تگ های هدینگ یک عنصر HTML است که یک ساختار سلسله مراتبی برای یک صفحه وب فراهم می کند. در اوایل پیدایش موتورهای جستجو، هدینگ ها جزو عوامل مستقیم رتبه‌بندی بودند. اما امروزه مستقیماً بر سئوی شما تأثیر نمی گذارند. با این حال، آنها مزایای غیر مستقیم دارند.
سرفصل های خوب نوشته شده، خواندن و پیمایش صفحه شما را آسان تر می کند. این کار تجربه بهتری برای کاربر ایجاد می کند و به سئوی شما کمک می کند.

اگر صفحه شما فاقد ساختار باشد و بازدیدکنندگان نتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، سایت شما را ترک کرده و پاسخ خود را در جای دیگری جستجو می کنند. این باعث افزایش نرخ پرش شما می شود که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند. درست مانند بسیاری از جنبه های سئو، همیشه کاربران خود را در اولویت قرار دهید.

از سرفصل ها برای افزودن ساختار به محتوای خود استفاده کنید. توضیح دهید که هر بخش درباره چه چیزی است تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

بهترین روش سئو برای سرفصل های صفحه

  • صفحه شما باید دارای تگ H1 باشد.
  • شما محدود به استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه هستید. عنوان H1 را مانند نام یک کتاب در نظر بگیرید.
  • سرفصل های بعدی در صفحه باید دارای تگ H2 یا H3 و غیره باشند.
  • از کلمه کلیدی اصلی خود در سرفصل های صفحه خود استفاده کنید.
  • از سرفصل های H2 یا H3 برای شکستن بخش های مختلف استفاده کنید.
  • تگ های عنوان دارای سطوحی هستند که مطابق با اهمیت آنها در صفحه است. یک H1 مهمتر از H2 است، که از H3 مهمتر است و غیره.
  • خزنده های موتورهای جستجو از این تیترها برای اسکن محتوای شما استفاده می کنند. بنابراین مطمئن شوید که سرفصل های بخش شما از این قالب استفاده می کند.
  • بعید به نظر می رسد که شما بیشتر از یک H3 پیش بروید، اما اگر در حال نوشتن یک محتوای بسیار طولانی با زیر شاخه های زیادی هستید، می توانید از سرفصل های بعدی H4 یا H5 و H6 استفاده کنید.

در اینجا نمونه ای از نحوه نمایش سرفصل های عنوان در یک پست وبلاگ آورده شده است.
H1: یک گذر سریع در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP)
H2: سرپ مخفف چیست؟
H2: ویژگی های SERP
H3: داده های غنی (Rich Snippets)
H3: نتایج پولی

در نهایت، مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در سرفصل ها صفحه خود قرار داده اید. این مربوط به این است که عنوان شما دقیقاً با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد و بیشتر در مورد توصیف دقیق محتوای صفحه شما است.

برای مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگی در مورد 10 شهر برتر برای زندگی در آمریکای شمالی هستید، یک عنوان خوب برای آن پست می تواند “10 شهر برتر برای زندگی در آمریکای شمالی” باشد. اگر شما یک برنامه ریز عروسی هستید که صفحه خدمات وب سایت خود را ایجاد می کنید، عنوان آن صفحه می تواند “خدمات برنامه ریزی عروسی” باشد.

تگ عنوان در سئو چیست؟

یک عنصر HTML که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند که به “عنوان SEO” نیز شناخته می شود.

تگ عنوان و تگهای هدینگ(سرفصل ها) دو چیز متفاوت هستند، اما اغلب به یک شکل نوشته می شوند. تگهای هدینگ(سرفصل ها) شما برای افرادی است که قبلاً در سایت شما هستند تا به آنها بگویند یک صفحه مشخص در مورد چیست. از سوی دیگر، تگ عنوان شما برای افرادی است که هنوز در وب سایت شما حضور ندارند. این چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (یا SERP) نمایش داده می شود. و هدف آن ترغیب مردم به کلیک کردن بر روی نتیجه وب سایت شما است.

در اکثر CMS ها، تگ عنوان به طور پیش فرض مطابق با تگهای هدینگ(سرفصل ها) صفحه است، و اغلب، این خوب است. اگر تگهای هدینگ(سرفصل ها) صفحه موثری نوشته اید که محتوای صفحه شما را به طور دقیق توصیف می کند، این معمولاً در موتورهای جستجو به خوبی عمل می کند.

گاهی اوقات، داشتن یک تگ عنوان متفاوت از تگ هدینگ کمک می کند.

به طور مثال، اگر عنوان صفحه شما بسیار طولانی است، ممکن است برای شما مفید باشد که نسخه کوتاه تری برای سرفصل های خود بنویسید. این به این دلیل است که پس از تعداد مشخصی کاراکتر (حدود 60 کاراکتر)، عنوان شما در گوگل قطع می شود.

 تگ عنوان خیلی طولانی در نتایج موتورهای جستجو قطع می شود، بنابراین جستجوگران و کاربران نمی توانند کل مطلب را بخوانند.

نکته حرفه ای: پیش نمایش عنوان خود را قبل از انتشار ببینید.

ابزار Moz’s Title Tag Preview به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش کنید که عنوان شما در SERP چگونه ظاهر می‌شود و آیا ممکن است قطع شود یا خیر؟

  • کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ عنوان خود قرار دهید.
  • در صورت امکان عنوان خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که تگ عنوان و سرفصل های صفحه شما به سؤال اصلی کاربر پاسخ می دهند.

لینک خارجی در سئو چه کمکی می کند؟

اگر برای اثبات ادعاهای خود در محتوا به وب سایت های معتبر لینک می دهید، می تواند به سئو سایت شما کمک کند. همان طور که شما به یک روزنامه یا خبری که منبع خبر را ذکر کرده باشد اعتماد می کنید.

وقتی به محتوای خارجی با کیفیت، لینک می دهید، به خوانندگان و موتورهای جستجو نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید. شما باید قبل از هر چیز برای خوانندگان خود بنویسید و برای آموزنده و قابل اعتماد بودن، باید به منابع خود لینک دهید.

ابزارهای سئو محتوا در وردپرس

این ابزارها پیشنهاداتی را برای بهبود محتوای شما در حین نوشتن ارائه می دهند:

  • افزونه Yoast SEO
  • افزونه Rank Math

مهمترین بخش ایجاد محتوای سئو پسند، ایجاد محتوای کاربر پسند است.

اگر محتوای شما با کیفیت است و به دنبال پاسخ کامل و دقیق به درخواست جستجوی کاربر است، شما شانس بسیار بیشتری برای رتبه بندی نسبت به زمانی دارید که کلمات کلیدی مشابه را در محتوای با کیفیت پایین تر قرار دهید.

اگر می‌خواهید با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت، کسب و کار آنلاین خود را بهبود ببخشید، نیاز دارید که قبل از هرچیزی که یک نقشه برای این کار داشته باشید. نقشه رسیدن به موفقیت در سئو، همان استراتژی های سئو است، اما کدام استراتژی و نقشه متناسب کسب و کار شما است؟

برنامه ریزی و تعیین استراتژی موفق، مهم ترین وظیفه یک مشاور سئو حرفه ای برای کسب و کار است! در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید، سئو و بهینه سازی سایت، می تواند در خدمت و اختیار شما باشد، بدون آن که لازم باشد کار خاصی انجام دهید.
اگر قرار است از سئو استفاده کنید، باید در ابتدا بدانید که اصلا استراتژی سئو چیست؟ بهترین استراتژی های سئو که امتحان شده اند، کدام هستند و چگونه باید از آن ها استفاده کنید.

اگر فکر می کنید که تکنیک های کلاه سیاه سئو می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! کسب و کاری که نتواند به خوبی روی پای خودش بایستد، یک کسب و کار شکست خورده است. پس بجای تلف کردن انرژی، زمان و پول بر روی این ترفندهای از بین رفته، مطابق الگوریتم های گوگل یک استراتژی برتر را انتخاب کنید. در ادامه با من همراه باشید.

استراتژی های سئو

استراتژی سئو چیست؟ (استراتژی های سئو به زبان ساده)

به صورت کلی ما انسان ها برای هر چیزی یک استراتژی می نچینیم! سئو هم از این موضوع مستثنا نیست. در واقع سئو و بهینه سازی سایت، یکی از روش های کلی بهبود تبیلغات و نتایج یک کسب و کار است که باید به شکل و شیوه از پیش طراحی شده که به آن استراتژی سئو می گوییم، اتفاق می افتد!

این کار باعث می شود که کسب و کار بتواند در دید مخاطبان هدف خود قرار بگیرد و نتیجه ی آن فروش بیشتر خدمات و محصولات، بهبود برند و شناخته شدن آن، افزایش ترافیک ورودی وبسایت و … است. اگر یک کسب و کار دارید که می خواهید از خدمات سئو استفاده کنید، می توانید از اینجا با من تماس بگیرید.

موثرترین استراتژی های سئو در سال 2020

همانطور که احتمالا تا الان حدس زده اید، استراتژی های سئو هر ساله در حال بهبود یا همان آپدیت هستند و این موضوع باعث می شود که افراد به دنبال بهترین استراتژی و موثرترین استراتژی در سال جدید باشند. در همین زمینه بهترین است که شما هم با بهترین و موثرترین این برنامه ها در سال 2020 یعنی همین سال جاری آشنا باشید تا اگر یک سئوکار حرفه ای استخدام کردید، مطلع باشید که چگونه کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد.

استراتژی‌‌‎هایی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم، در واقع برای سایت‌های فارسی زبان و پروژه‌هایی که تا کنون داشته‌ام، موثر بوده‌اند، پس بدون نگرانی و دغدغه از آن‌ها استفاده کنید و یا به سئوکار خود توصیه کنید از آن‌ها استفاده کند تا سریع‌تر نتیجه بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کسب و کار خود کنید.

UX و تجربه کاربر را از سایت خود بهبود ببخشید تا نتایج شما متحول شود!

بله می‌خواهید باور کنید و یا نکنید! همه چیز این روزها دیگر زیر سر تجربه کاربری یا همان UX است و گوگل بیش از اندازه به آن برای سایت‌های فارسی زبان بها می‌دهد. شما باید چنان تجربه‌ای در سایت خود رقم بزنید که کاربر با علاقه و با تمام وجود سایت شما را ببیند و حتی با آن تعامل برقرار کند.

ایجاد تعامل کاربر با سایت شما و میزان آن در سئو شما نقش بسیار مهمی دارد که به صورت کامل در مقاله جادوگرنابود کننده سئوی شما، بانس ریت (BOUNCE RATE) چیست؟ در مورد آن توضیح داده ایم! اگر می‌خواهید که رتبه های خود را در گوگل متحول کنید و به صفحه اول گوگل برسی، قبل از هرچیزی UX سایت خود را بهبود ببخشید.

اعتبار بسازید به صفحه اول گوگل برسید!

اشتباه نکنید، این اعتبار همان برندینگ نیست. این به آن معنا است که کسب و کار شما می‌تواند برند شناخته شده ای نباشد، اما اعتبار خوبی داشته باشد! متخصصان سئو و افراد دارای مهارت در زمینه بهینه سازی سایت، سعی می کنند که با استفاده از راه حل های غیرطبیعی مثل ساخت بک لینک مصنوعی اقدام به ایجاد اعتبار بکنند.

اگر شما هم می خواهید که در این زمینه یک پیشرفت اساسی داشته باشید، بهتر است این کار را نکنید و یک شیوه ی سالم و طبیعی برای ایجاد اعتبار داشته باشید. شیوه ی سالم و طبیعی که تنها افراد متخصص می توانند از آن استفاده کنند باعث بهبود اعتبار صفحه و سایت شما تا حد زیادی می‌شود که نتیجه آن، بهبود سئوی سایت شماست.

مشتریان و مخاطبان وفادار یکی از بهترین استراتژی های سئو

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید که حاصل تجربیات من در زمینه سئو است، حتما دارای یک سایت و یا کسب و کار هستید و نیاز به سئو دارید.
اگر بخواهم به صورت خلاصه این استراتژی سئو را به شما توضیح بدهم، باید بگویم که صرفا داشتن بازدیدکننده برای گوگل ملاک نیست و نمی‌تواند در بهبود سئو سایت شما اثر زیادی ایجاد کند.

برای بهینه سازی سایت و کسب رتبه های عالی در نتایج گوگل لازم است که حتما سلسه ای از مشتریان وفادار برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
مشتریانی که بتوانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند و پیوسته دنبال مقالات، محتواهای جدید، خدمات و محصولات شما باشند. این موضوع برای گوگل مهم است و به راحتی با الگوریتم های جدیدش، متوجه این موضوع می شود.

شما با ایجاد مزیت رقابتی، ایمیل مارکتینگ و دادن عضویت در خبرنامه قادر هستید که کسب و کار خود را در این زمینه بهبود ببخشید. آیا تا الان توانسته اید که در زمینه ایجاد مشتریان وفادار موفق عمل کنید؟ با یک کارشناس سئو موفق تماس بگیرید.

استراتژی های سئو

سئو On Page یا سئو داخلی را در اولویت قرار دهید

یکی دیگر از استراتژی های سئو که کمی مظلوم است و به آن توجه زیادی نمی شود، همین مسئله سئو داخلی سایت است که نباید به هیچ وجه آن را دست کم بگیرید.  اگر می‌خواهید که از رقیبان خود به سرعت جلو بزنید و آن ها را در سئو شکست دهید، لازم است که حتما به سئو داخلی خود بها بدهید.

سئو داخلی و تنیظمات آن همان چیزی است که می تواند شما را از رقیبان جدا کند و باعث بهبود رتبه های سایت شما در گوگل بشود. تولید محتوای مناسب تنها کافی نیست بلکه توجه به سئو داخلی و تنظیمات آن هم بخش مهمی است که باید به آن توجه کنید. سئو داخلی قدرتی دارد که کمی نهفته است! پس از آن استفاده کنید تا این قدرت بتواند در بهینه سازی سایت شما یک تحول عظیم ایجاد کند.

اگر شما هم تا الان مانند بسیار دیگری از افراد در یک خواب زمستانه به سر برده اید و از این موضوع استفاده نکرده اید، همین الان بیدار شوید. شاید می گویید که در این زمینه هیچ تجربه ای ندارید و نمی دانید که چگونه از این موضوع استفاده کنید. اگر هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، می توانید با متخصص سئو از بخش تماس با من، تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم و به شما راهکارهایی ارائه کنم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند کسب و کار شما را بهبود ببخشد.

برگ برنده کسب و کارهای کوچک در سئو، کوچک بودنشان است!

شما نمی توانید در همه ی زمینه ها در سئو عالی باشید! این موضوع را در نظر بگیرید و به صورت تخصصی فعالیت کنید. کسب و کارهای کوچک در سئو موفق تر هستند چرا که به صورت تخصصی فعالیت می کنند. اگر کسب و کار شما هم کوچک است، می توانید در نظر بگیرید که می توانید به راحتی این کار را با استخدام سئو کار حرفه ای انجام دهید.

استراتژی های سئو

شما با مشخص کردن کلیدواژه های تخصصی کسب و کارتان و انجام عملیات سئو بر روی آن ها می توانید به گوگل بفهمانید که در کدام زمینه مشغول به کار هستید و باید در چه کلیدواژه هایی حتما رتبه های عالی داشته باشید.
کسب و کارهایی که خیلی گسترده کار می کنند، بیش از حد در این زمینه به مشکل برخورد می کنند و به راحتی نمی توانند به هدف خود برسند.

من در زمینه تخصصی خودم یعنی سئو و بهینه سازی سایت از همین استراتژی استفاده کرده ام و تنها از همین موضوع یعنی سئو برنامه ریزی محتوایی کرده ام. پس اگر کسب و کار کوچکی دارید، نگران نباشید و به روند خودتان ادامه دهید، اما اگر کسب و کار شما کمی بزرگ و گسترده است، لازم است که حتما با یک مشاور سئو حرفه ای در تماس باشید. در این زمینه می توانید بر روی کمک من حساب کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت چه کاربردی دارد؟
سئو چه فوایدی برای کسب کارها دارد؟
چرا ما سئو می کنیم؟
آیا می توانیم با سئو به رتبه یک گوگل برسیم؟
سئو چقدر هزینه داره؟
از جمله متداول ترین سوالاتی است که از من به عنوان یک مشاور سئو پرسیده می شود! در واقع SEO به مجموعه کارهای مدون و باتکرار گفته می شود که برای بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل (Google) انجام می‌شود. هر کسب و کار اینترنتی که می‌خواهد در دنیای اینترنت برای خود مشتریان زیادی بدست آورد، نیاز به این شیوه بازاریابی دارد!

در واقع اگر بخواهم به صورت ساده در این رابطه یک مثال بزنم، باید بگویم که سایت‌هایی که خدمات سئو دریافت می‌کنند، در واقع همان وبسایت‌هایی هستند که از رقبای خود جلو می‌زنند!  اگر دوست دارید که در دنیای اینترنت یک سایت مطرح باشید و رقبای خود را پشت سربگذارید، باید به شما بگوییم که این روش بهترین روش برای شما است!

سئو چیست و چه کاربردی دارد

اگر شما کسب و کاری در زمینه نظافت منزل در تهران باشید، اما با همین کلیدواژه در صفحات 3 و 4 گوگل حضور داشته باشید، باید بگوییم که از طریق موتورهای جستجو در واقع هیچ ورودی نخواهید داشت و این به معنای شکست در بازاریابی سئو است. اگر دوست دارید که کسب و کار موفقی داشته باشید که ترافیک زیادی از سمت گوگل به سمت خود جذب کند، امروز با من همراه باشید.

در این مقاله سعی کرده ام به تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه سئو توضیح دهم. اگر دوست دارید که خودتان برخی از تکنیک‌های مربوط به این موضوع را بدست آورید، توصیه می‌کنم که حتما مقاله چک لیست سئو را مطالعه کنید. در این مقاله بر اساس آخرین الگوریتم‌های گوگل به توضیح راهکارهای ساده‌ ای برای بهبود رتبه سایت در گوگل پرداختم! خب، الان می‌توانیم به سراغ اصل مطلب برویم!

سئو به زبان ساده (سئو مخفف چیست؟)

سئو یا Search Engine Optimization در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که صاحب یا مدیر سایت برای بهبود جایگاه رتبه اش در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو انجام می دهد که با توجه به اهمیت موتور جستجو ی گوگل شاهد انجام این فعالیت ها برای این موتور جستجو هستیم!

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شامل یکسری تکنیک و اصول خاصی است که شاید برای یادگیری آن ها باید مدت زمان زیادی را بگذارید، اما مهم تر از یادگیری و آموزش سئو، داشتن تجربه در آن بسیار مهم است. در واقع اگر فردی تمامی تکنیک‌ها را بلد باشد، اما قادر به استفاده از آن نباشد، نمی‌تواند در زمینه بهینه سازی سایت خود و بهبود جایگاه و رتبه به درستی عمل کند.

چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟ مگر چکاری انجام می دهد؟

سوال بعدی این است که سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ البته جواب سوال اول یعنی سئو چیست را کمی بالاتر دادیم!  در جواب سوال دوم باید بگویم که به صورت روزانه تعداد کاربران گوگل و نیازهای آن ها رو به افزایش است و طبق نتایج این روند صعودی تا جایگاهی نامعلوم ادامه خواهد داشت!

اگر به آمار رسمی گوگل در این زمینه نگاهی کوتاه بیندازیم، متوجه می شویم که به صورت روزانه بیش از 3.500.000.000 جستجو در گوگل انجام می شود که واقعا عدد بسیار قابل توجهی است! شاید الان بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید که اگر کسب و کار سنتی دارید که هنوز آنلاین نشده است و برای بازاریابی اینترنتی آن فعالیتی انجام نداده اید به زودی از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

فرقی نمی کند که شما مالک چه کسب و کاری باشید، به هر حال مخاطبانی دارید که در صفحه اول گوگل به دنبال شما می گردند و اگر به فکر آن ها نباشید، احتمالا رقبای شما پول آن ها را بدست خواهند آورد. برای این که موضوع اهمیت گوگل را بهتر متوجه شوید، بگذارید برای شما یک مثال ساده بزنم:

فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه در زمینه محصولات ورزشی از جمله کفش و کتونی هستید. اگر با یک کارشناس و متخصص سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنید، اولین کاری که برای شما انجام می دهد، این است که با استفاده از ابزارهای مخصوص اقدام به پیدا کردن تعداد جستجوی کلیدواژه برای هر عبارت می کند. یکی از عبارت های مرتبط با کسب و کار شما به طور قطع خرید کفش ورزشی خواهد بود که احتمالا روزانه بیش از 5 یا  6  هزار جستجو در گوگل دارد!

این عدد واقعا برای کسب و کار شما عالی است! یعنی به صورت روزانه 5 یا 6 هزار نفر می خواهند که کفش خریداری کنند. به صورت کلی شما 5 یا 6 هزارنفر مشتری بالقوه دارید که اگر در مورد آن ها برنامه ریزی کرده باشید، می توانید آن ها را به سمت خود بکشانید و محصولات ورزشی خود را به آسانی هرچه تمام تر بفروشید. برای این که به اهمیت بهینه سازی سایت پی ببرید به این سوال پاسخ دهید که اگر شما به دنبال چیزی در گوگل باشید، معمولا جواب خود را کجا پیدا می کنید؟

سئو

طبق آمار گوگل اکثر افراد که شاید بگوییم در واقع 99 درصد از افراد برای پیدا کردن خواسته و نیاز خود در گوگل همان نتایج و صفحه اول را بررسی می کنند و هیچ گاه به صفحه دوم سر نمی زنند. طبق یک جوک قدیمی، اگر شما یک جنازه را در صفحه دوم گوگل پنهان کنید، می توانید مطمئن باشید که کسی آن را پیدا نخواهد کرد.

اگر فرض کنیم که شما همان کسب و کار فروش محصولات ورزشی از جمله کفش و کتونی ورزشی را دارید، دوست دارید چه تعداد نفر از آن 5 یا 6 هزار نفر از شما خرید کنند؟ سهم شما در این بازار چه قدر خواهد بود؟ جواب ساده است! اگر بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود وقت و زمان صرف کرده باشید به طور قطع شما و کسب و کارتان عدد قابل توجهی از آن تعداد نفر مشتری را جذب کرده اید.

بازاریابی سئو چیست؟

همانطور که تا الان فهمیدید، SEO شیوه ای است که به گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو کمک می کند که فعالیت کسب و کار شما را متوجه شوند. هرچقدر که موتورهای جستجو در این زمینه بهتر بتوانند عمل کنند، رتبه شما در موتورهای جستجو برای کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان که بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده اید، افزایش پیدا می کند.

در این زمینه بر اساس نیاز کسب و کار لازم است که کلیدواژه های مرتبط انتخاب شوند. کلیدواژه هایی که ارزش جستجو و کارایی بالایی داشته باشند. اگر کسب و کاری دارید که در حوزه موبایل است، به صورت قطعی کلیدواژه “نظافت منزل” برای شما اصلا مناسب نیست و اگر بتوانید با این کلیدواژه رتبه کسب کنید، احتمالا تنها پول خود را هدر داده اید.

در این زمینه بهتر است بدانید که تمامی فعالیت های شما توسط گوگل ثبت و ضبط می شود. اگر فرض می کنید که گوگل یک ماشین است و تنها تکنیک های ماشینی می تواند، شما را به موفقیت برساند، باید بگویم که سخت در اشتباهید. مهندسین گوگل با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی کمک کرده اند که گوگل مانند انسان قابلیت درک بسیاری از مسائل را داشته باشد، پس اگر می خواهید که بازاریابی بهینه سازی سایت شما به بهترین شکل انجام شود، حتما در این زمینه برنامه ریزی کافی و حرفه ای داشته باشید. در ادامه به صورت جزئی تر با خود SEO آشنا می شویم.

انواع تکنیک های SEO که باید آن ها را بشناسید! (+نکات مهم)

متخصصان سئو که در این زمینه فعالیت می کنند، به صورت کلی تکنیک های SEO را به سه دسته کلاه سفید، سیاه و خاکستری تقسیم بندی کرده اند. اگر می خواهید بدانید که چرا این موارد دسته بندی شده اند و هر کدام دارای چه ویژگی هایی هستند، بهتر است که ادامه ی این مقاله را از دست ندهید:

سئوی کلاه سفید، بهینه سازی افراد موفق

بهینه سازی سایت بر اساس تکنیک های کلاه سفید برای آن دسته از متخصصانی است که سایت خود را بر اساس قوانین موتورهای جستجو بهینه سازی می کنند و هیچ کار غیرقانونی از نظر موتور جستجو انجام نمی دهند. معمولا سایت هایی که از این شیوه استفاده می کنند، رتبه های پایدار و بالایی در موتور جستجو پیدا می کنند.

در نظر داشته باشید که فرآیند بهینه سازی سایت با استفاده از این تکنیک‌ها، اصطلاحا یک شبه نیست و نیاز به فعالیت و کار مداوم دارد، اما در نظر بگیرید که ارزشش را دارد. شما با فعالیت مستمر و شاید حتی شبانه روزی برای چند ماه، کسب و کار خود را برای چند سال آینده بیمه می کنید. تکنیک های کلاه سفید در خارج کشور به سئو اخلاقی هم مشهور هستند، پس اگر با این نام جایی برخورد کردید، در نظر بگیرید که منظور همین تکنیک ها است.

سئو - سئوی کلاه سیاه، بهینه سازی افراد جنایتکار!

سئوی کلاه سیاه، بهینه سازی افراد جنایتکار!

در نقطه متضاد کارشناسان کلاه سفید، کارشناسان کلاه سیاه و جنایتکاران موتورهای جستجو قرار دارد. اگر دوست دارید که فرآیندها و تکنیک های کلاه سیاه سئو را بهتر بشناسید، بهتر است به این دسته بندی مراجعه کنید و راجع به این موضوع اطلاعات کسب کنید. این تکنیک ها قصد دارند که به صورت کلی دست به فریب گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بزنند به همین علت اگر یک موتور جستجو متوجه شود که شما قصد این کار را دارید، شما را از دامنه نتایج حذف می کند.

یکی از مزیت های استفاده از روش، بازدهی بالای آن در کوتاه ترین زمان ممکن برخلاف بهینه سازی کلاه سفید سایت است. در نظر بگیرید که این روش دارای یک ضعف بسیار بزرگ هم است و آن از بین رفتن جایگاه در سریع ترین مدت زمان است. در واقع وظیفه الگوریتم های گوگل که روز به روز در حال پیشرفت و آپدیت هستند، این است که سایت های خطاکار و اسپم را از نتایج حذف کنند.

اگر دوست دارید که با این تکنیک ها آشنا شوید، شاید مهم ترین آن ها موارد زیر باشد:

سئوی کلاه خاکستری، مظنونین و تبرئه شدگان

بله درست حدس زدید، تکنیک های کلاه خاکستری در واقع مجموعه ای از ترفندها هستند که گاهی از اوقات ممکن است که خوب باشند، اما درست در زمان دیگری مفید نباشند. شاید کمی گیج شده باشید! در واقع تکنیک های کلاه خاکستری مجموعه ای از ترفندها هستند که به صورت غیرقانونی و خطا محسوب می شوند، اما به صورتی از آن ها استفاده می شود که گوگل متوجه نشود!

یکی از این تکنیک ها که تا همین الان در حال جواب دادن است، تکنیک ساخت صفحات فیک و جعلی در شبکه های اجتماعی و گرفتن بک لینک است. برای این کار لازم است که شما حساب های اجتماعی مختلف در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و .. بسازید، سپس به سایت خود لینک بدهید. این کار در یک مدت زمان کوتاه ممکن است که نتایج شما را متحول کند، اما بعید نیست که گوگل تا چند وقت دیگر متوجه شود که این لینک ها توسط یک نفر ساخته شده اند و کار مهمی صورت نگرفته است! اگر این روز برسد، سایت شما به صورت قطع جریمه خواهد شد.

سئو

اگر می خواهید از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کنید باید به شما بگویم که این کار را نکنید! تکنیک های کلاه خاکستری تنها باید توسط کسانی انجام بشوند که دارای مهارت، تخصص و بینش کافی در زمینه بهینه سازی سایت هستند. اگر دوست دارید که این کار را بکنید، توصیه می کنم که حتما یک دوره آموزشی زیر نظر یک فرد متخصص در زمینه سئو بگذارنید و مقداری تجربه کسب کنید.

سئوی داخلی و خارجی سایت چیست و چرا باید آن ها را بشناسید؟

اگر بخواهیم که فعالیت های انجام گرفته برای بهینه سازی یک سایت را به دو دسته تقسیم بندی کنیم، به طور قطع دسته بندی به انجام فعالیت های بهینه سازی داخلی یا  On-Page SEO و فعالیت های بهینه سازی خارجی یا Off-Page SEO جواب ماست! در واقع شما با هر سئوکار و یا متخصص سئویی که صحبت کنید به شما می گوید که فعالیت های خود را در زیرمجموعه این دو دسته بندی انجام می دهد، اما خب این موارد چه هستند؟

سئوی داخلی یا On-Page SEO چیست؟

اگر بخواهم که یک تعریف ساده راجع به این موضوع ارائه کنم، باید بگویم که سئوی داخلی یا بهینه سازی درونی یک سایت برای موتورهای جستجو با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل، یکسری فعالیت و تکنیک مهم است. شما در واقع با انجام سئوی داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنید که در مورد کسب و کار شما و فعالیت های آن، اطلاعات کافی بدست آورند.

شاید الان منتظر این هستید که شما هم یکسری فعالیت برای بهبود بهینه سازی داخلی سایت خود انجام دهید، اما نمی دانید که از کجا شروع کنید؟ توصیه می کنم که چک لیست سئوی داخلی را مطالعه کنید:

برای این که سایت شما از نظر بهینه سازی داخلی به بهترین شکل بهینه سازی بشود، لازم است که یکسری فعالیت به ترتیب و مرتب انجام بشوند! از مهم ترین اقدامات لازم برای بهینه سازی داخلی سایت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهینه سازی آدرس تمامی صفحات سایت یا URL

URL کوتاه است، اما برخلاف تصور شما بسیار مهم است. در رابطه با آدرس های اینترنتی باید همینقدر بدانید که گوگل به آن ها توجه می کند و حتی در نظر کاربران خاص هم اهمیت دارد. برای این موضوع در نظر داشته باشید که بهتر است، آدرس های اینترنتی تا حد میزان کوتاه و دارای کلیدواژه اصلی باشند!

تحقیق کلمات کلیدی را به صورت صحیح انجام دهید (Keyword Research)

تحقیق کلمات کلیدی در سئو را به صورت صحیح انجام دهید (Keyword Research)

همانطور که در کمی بالاتر اشاره کردیم، بسیار مهم است که تحقیق کلمات کلیدی کسب و کار شما به خوبی انجام شود. در این زمینه توضیح دادیم که اگر با کلیدواژه های نامرتبط با کسب و کار خود رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید، چه فاجعه ای رخ داده است. برای این که به بهترین صورت کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در سریع ترین زمان پیدا کنید، توصیه می کنم که مقاله کلمات کلیدی پولساز را برای کسب و کارتان انتخاب کنید! (+آموزش کامل) را با دقت مطالعه کنید.

بهینه سازی عنوان سئو در نتایج جستجو یا Meta Title

یکی از بخش های مهم سایت شما که باید به دقت و درستی مورد توجه قرار بگرید، عنوان سئو یا Meta Title است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که اصلا عنوان سئو چیست و چرا باید بهینه شود؟ در این زمینه بهتر است بدانید که عنوان سئو در واقع همان عبارتی است که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود و شما می توانید، آن را مشاهده کنید!

این موضوع بسیار مهم است که عنوان سئوی شما دارای جذابیت حداقلی باشد. برای این کار لازم است که به موارد زیر راجع به عنوان نویسی خود دقت کافی را داشته باشید:

  • کلمه کلیدی هدف خود را در ابتدای عنوان قرار دهید! (ضروری نیست ولی لازم است.)
  • تعداد کلمات عنوان سئو باید کمتر از 55 کاراکتر باشد.
  • Meta Title حتما باید داخل تگ H1 قرار بگیرد! (بسیار مهم!)
  • سعی کنید که در زیر تیترهای خود با تگ های H2، H3 و … حتما از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید!

همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، جذابیت عنوان تا حد زیادی بر روی افزایش نرخ کلیک یا CTR شما تاثیر می گذارد، پس حتما به این موضوع توجه کافی را نشان دهید و با دقت تمام عنوان خود را انتخاب کنید.

رعایت چگالی کلمه کلیدی

کلمه کلیدی شما در متن باید به اندازه کافی به کار برود، این در واقع همان معنی چگالی کلمه کلیدی است. در رابطه با این موضوع باید در نظر داشته باشید که بسته به تعداد کلمات محتوا، خواسته ی شما و موضوع هدف ممکن است که این چگالی تغییر کند. بهتر است که چگالی کلمه کلیدی سئو شما به صورتی باشد که در تمام محتوا به صورت کاربردی به کار رفته باشد.

رعایت ساختار عنوان ها در محتوا (تگ های H1، H2 و H3)

خیلی مهم است که در محتوای خود یک ساختار را رعایت کنید، ساختاری که در آن قادر باشید، مشخص کنید که چه عنوان هایی با چه تگی در محتوا قرار بگیرند. به صورت کلی اگر بخواهیم ساختار این دسته بندی را با یک مثال ساده توضیح دهیم، مثال زیر بهترین نوع است:

  • تگ H1: آبنبات فروشی
  • تگ H2: تقسم آبنبات ها به دو نوع کلی آبنبات شکلاتی و میوه ای
  • تگ H3: تقسیم بندی آبنبات های میوه ای به توت فرنگی و پرتقالی/ تقسیم بندی آبنات های شکلاتی به شکلات تلخ و شکلات شیرین

بهینه سازی توضیحات متا یا Meta Description ساده، اما مهم

خیلی مهم است که یک محتوا از نظر توضیحات متا به صورت کامل بهینه سازی شده باشد. البته در این رابطه و دیگر موارد داخل این چک لیست در مقاله چک لیست سئو 2020 به صورت کامل توضیح داده ایم، اما بهتر است بدانید که گوگل در این رابطه اهمیت زیادی قائل است و به کاربران بر اساس همین توضیحات کمک می کند که به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

سئوی خارجی سایت یا Off-Page SEO چیست؟ سئوی داخلی سایت یا On-Page SEO چیست؟

موارد لازم در رابطه با بهینه سازی داخلی سایت تنها به این موارد بسنده نمی شود، بلکه تعداد آن ها بیشتر است که بخشی دیگر از آن ها را همانطور که گفتم در مقاله چک لیست سئو 2020 توضیح داده ایم. در این رابطه اگر شما هم دارای تجربه و مهارتی هستید، می توانید در بخش نظرات با من و دیگر افرادی که این محتوا را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

سئوی خارجی سایت یا Off-Page SEO چیست؟

سئوی خارجی سایت در واقع مجموعه فعالیت هایی است که شما در بیرون از سایت برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج گوگل انجام می دهید. در واقع فرق یک سئوکار حرفه ای و آماتور به این موضوع بر می گردد که چه مقدار در این زمینه دارای مهارت است! اگر دوست دارید که سئوی سایت شما به بهترین شکل انجام شود، لازم است که حتما در این رابطه به این مسئله توجه کنید که چه کارهایی را باید انجام داد. در ادامه برای شما یک چک لیست کوتاه سئوی خارجی آماده کرده ام که احتمالا برای شما هم کاربردی خواهد بود:

استفاده از بک لینک یا لینک سازی خارجی

Link Building یا لینک سازی خارجی به معنای دریافت لینک از سایت های دیگر برای سایت شما است! این کار بسیار مهم است که به چه صورت انجام می شود چرا که دریافت لینک از سایت های غیرمعتبر نه تنها برای شما اعتبار نمی آفریند، بلکه در ایجاد مشکل هم می تواند، موثر باشد!

شیوه ها و روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها دست به لینک سازی خارجی برای سایت خود کنید، اما شاید همه ی آن ها مناسب با کسب و کار شما نباشد. در این رابطه بهتر است که توصیه های مهم را جدی بگیرید و از نظر یک کارشناس حرفه ای حتما استفاده کنید. همانطور که گفتم اگر در این زمینه اشتباهی بوجود بیاید، کسب و کار شما به مشکل جدی برخورد می کند.

اگر جزو آن دسته از سایت هایی هستید که بواسطه بک لینک های ضعیف رتبه خود را در گوگل از دست داده اید، باید به شما بگویم که لازم است که حتما در این رابطه با یک مشاوره سئو حرفه ای صحبت کنید. نگران نباشید، راه بازگشت کمی سخت است، اما ممکن است. یک مشاوره سئو حرفه ای قادر است با برنامه ریزی و تعریف صحیح استراتژی شما را دوباره به اوج برگرداند.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید و سوشیال سیگنال بفرستید!

شاید برای شما هم جالب باشد، اما فعالیت مستمر شما در شبکه های اجتماعی بر روی بهینه سازی و بهبود سئوی سایت شما تاثیر می گذارد. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای شما مزیت های بزرگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک سازی
  • برندسازی

بله درست است! در شبکه های اجتماعی شما قادر هستید که برای بهینه سازی و بهبود رتبه ی سایت خود، لینک رایگان دریافت کنید. این کار در زمان کوتاهی رتبه سایت شما را در گوگل متحول می کند. همچنین مزیت دیگری که فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی برای شما دارد، برندسازی است. شما با برندسازی می توانید کاربرانی را جذب کنید که به صورت مستقیم به سایت شما سر می زنند! این دسته از مخاطبان می توانند برای شما مزیت های زیادی ایجاد کنند که از جمله آن بهبود ترافیک در سایت است که به صورت غیر مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر می گذارد. برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، مقاله سوشیال سیگنال را مطالعه کنید.

جلب اعتماد گوگل را فراموش نکنید!

جلب اعتماد گوگل را با سئو فراموش نکنید!

آخرین کاری که در این چک لیست سئوی خارجی به آن می پردازیم و توصیه می کنم که به آن توجه کنید، جلب اعتماد گوگل است! Trust یا جلب گوگل کار آسان و یا سختی نیست، اما باید حتما به درستی انجام شود. همه ی مواردی که تا الان ذکر کردیم، در این رابطه تاثیرگذار هستند، پس به آن ها توجه کافی را داشته باشید! برای این که در مورد اعتماد گوگل، اطلاعات کافی داشته باشید، باید بدانید که برای گوگل 3 چیز بیشتر از همه چیز مهم است:

اعتبار یا Authority

همانطور که در بازار و مغازه های قدیم یک فرد معتمد و مورد اعتماد وجود داشته است که افراد به او مراجعه می کرده اند، در دنیای آنلاین هم این سایت معتبر وجود دارد! گوگل به سایت هایی که محتوای خوب و ارزشمندی برای مخاطبان هدف خود تولید می کنند، اعتبار می دهد. وقتی اسم برند شما در گوگل زیاد جستجو شود و کسب و کار شما مورد توجه قرار بگیرید، از نظر گوگل کسب و کار شما معتبر می شود.

تاریخچه سایت یا History

در این رابطه سایت های قدیمی تر دارای اولویت بالاتری هستند. در واقع از نظر گوگل سایت هایی که دارای اعتبار بیش تری هستند که مدت زمان بیش تری است که در گوگل فعالیت می کنند و دارای جایگاه هستند. در این رابطه اگر سایتی دارید که مدت زمان زیادی از تاسیس آن و تعریف نقشه آن در گوگل می گذرد، باید به شما بگوییم که بهتر است، فعالیت خود را بر روی آن دامنه شروع کنید! (البته اگر نظر شما هم همین است.)

تهیه گواهی SSL

آخرین مسئله مهم برای گوگل که می توانید به آن توجه کنید، تهیه گواهی SSL یا Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهنده هاستتان است! در این زمینه احتمالا شما هم سایت هایی را دیده اید که آدرس آن ها بجای Http با Https شروع می شود! این موضوع در واقع نشان می دهده که سایت شما دارای ایمنی بیشتری است. اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل اطلاعات خوبی بدست آورید.

رفتار کاربران و تاثیر آن بر روی سئو

رفتار کاربران و تاثیر آن بر روی سئو - سئو چیست و چه اهمیتی دارد - سئو چیست PDF
رفتار کاربران و تاثیر آن بر روی سئو – سئو چیست و چه اهمیتی دارد

در آخر باید بگوییم که رفتار کاربران خود را زیر نظر بگیرید و با استفاده از این روش در بهبود سئوی سایت خود تاثیرگذار باشید. شما با توجه به الگوریتم های گوگل متوجه می شوید که تا چه میزان رفتار کاربران بر روی سئو و بهینه سازی سایت مهم است. اگر دوست دارید که به بهترین شکل و روش سایت شما بهینه شود، باید به تجربه و رابط کاربری سایت خود دقت زیادی بکنید.

در واقع هرچقدر که سایت شما برای کاربران بتواند، تجربه ی بهتری ایجاد کند، شما قادر هستید که به کاربران خاطره بهتری بدهید. در این زمینه اگر نیاز به مشورت دارید، می توانید بر روی من حساب کنید. اطلاعات تماس من در صفحه تماس من موجود است.

سئو چیست PDF

افراد زیادی هستند که برای این که متوجه شوند، سئو یا بهینه سازی سایت چیست با جستجوی عبارت SEO چیست PDF می خواهند به منابع آموزشی معتبر در این زمینه دسترسی پیدا کنند. اگر شما این مقاله را به صورت کامل خوانده باشید به طور قطع می دانید که نیازی به این کار نیست! همین که این محتوا را با دقت مطالعه کرده و حتی نکات مهم آن را یادداشت کرده باشید، اطلاعات کافی در این زمینه دارید.

اگر شما هم در رابطه با این موضوع نیاز به یک فرد حرفه ای و باتجربه داشتید که دارای رزومه قوی باشد، می توانید با من از بخش تماس با من ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر سوالی دارید و یا تجربه ی مفیدی در زمینه سئو دارید که می تواند مفید باشد، در بخش نظرات می توانید آن را با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

بهترین استراتژی های سئو ،همان استراتژی هایی هستند که شما را به موفقیت می رسانند! پس اگر در استفاده از یکی از این استراتژی ها با شکست مواجه شدید، زیاد نگران نشوید و استراتژی خود را عوض کنید. این کار را بارها انجام دهید تا در نهایت بتوانید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید. سایتی که در صفحه اول گوگل نباشد، همان سایتی است که باید فراموش شود، پس جزو این دسته از سایت ها نباشیدو از یک سئوکار حرفه ای کمک بگیرید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
حتما بخوانید:  آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا